Motorvermogen V70 TDI 2000

Gestart door sintjoost4ever, 30-08-2004 17:29:13

Vorige topic - Volgende topic

sintjoost4ever

Graag wil ik iets meer weten over de optimale afstelling van de inspuitpomp om hiermee het maximale vermogen te verkrijgen.
Vier weken geleden is de getande riem van de inspuitpomp vervangen en is de pomp door de garage afgesteld (met hulp van de diagnose computer)
De pomp zou nu t.o.v. de emissiewaarde optimaal staan, maar ik mis ongeveer 10 - 15% vermogen. Klopt dit en wat is er aan te doen?
Alvast bedankt voor jullie reakties.
Gr. sintjoost4ever

Jeroentjuh

V70 TDI uit 2003? Das dan een D5 en daar maakt nie uit hoe de pomp staat, is common rail....

Maar denk toch da ut om een Audi diesel gaat ;) staat de distributie wel goed?

sintjoost4ever

Sorry, u heeft gelijk, 't gaat om een Audi diesel.
Hoe kan ik de distributie controleren? Volgens de garage staat deze goed!
Gr. sintjoost4ever

volvomen

Luchtmassa meter defect ?

bover

Citaat van: sintjoost4ever op 30-08-2004 21:14:14
Gr. sintjoost4ever
;) Als je de zwarte kap boven op de motor eraf haalt zie je links een soort metertje zitten. (vlak bij de zwarte kap van de distri riem) , een soort weegschaal metertje zal maar zeggen. Als pijltje in dat bereik van die kromme staat dan zou die op tijd moeten staan.

sintjoost4ever

In de roos. Dit was de oplossing. Bedankt!
Gr. St. Joost4ever

bover

Citaat van: bover op 30-10-2004 19:47:45
Citaat van: sintjoost4ever op 30-08-2004 21:14:14
Gr. sintjoost4ever
;) Als je de zwarte kap boven op de motor eraf haalt zie je links een soort metertje zitten. (vlak bij de zwarte kap van de distri riem) , een soort weegschaal metertje zal maar zeggen. Als pijltje in dat bereik van die kromme staat dan zou die op tijd moeten staan.

staat de boel nu op tijd???

sintjoost4ever

Volgens het Volvo diagnose systeem staat hij precies op tijd (uiteraard binnen de tollerantie)
De V70 TDI trekt als een lier over het hele toerenbereik dus alles lijkt in orde.
Het grootste probleem nu zijn die vervelende flitspalen die overal het landschap ontsieren.
Nogmaals bedankt voor de tip.
Gr.
sintjoost4ever