volvo 850 start niet

Gestart door egelegbert, 01-07-2014 21:54:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

egelegbert

ik heb geen afstandsbediening maar ik ga even googelen

johan1989

Omdat topic kapen niet mijn bedoeling is, en ik eigenlijk helemaal niets had moeten zeggen mijn laatste reactie hierover:

Omdat betweterig en iets vertellen over dat wat je allemaal weet is een heel groot verschil is.
Maar het zij zo. Misschien ben ik in deze ook wel wat betweterig..

@Allard, fijn dat je je in zet en mee denkt met nieuwe gasten.

allard1972

Johan bedankt,

mijn intentie is om iemand te helpen en niet het bos in te sturen.
Bij storingzoeken is het een kwestie van uitsluiten van mogelijke oorzaken en je bevindingen analyseren.

Het is jammer dat men dit niet altijd waardeert en zeker niet als je het vrijwillig (naast je werk) doet.
Kant en klare oplossingen zijn er niet altijd.

Helaas worden forums ook op een andere manier gebruikt en weet dat er altijd zeikerds tussen zitten.
Als deze zeikerds ook met oplossingen komen, stijgen ze bij mij in waardering en anders laat ik ze links liggen.

egelegbert

storing gevonden relais 165 is stuk bedankt voor de hulp

blastaway

Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

allard1972

mooi zo!!!! Waar is relais 165 voor?

Ludo

Citaat van: allard1972 op 02-07-2014 09:34:16

Helaas worden forums ook op een andere manier gebruikt en weet dat er altijd zeikerds tussen zitten.
Als deze zeikerds ook met oplossingen komen, stijgen ze bij mij in waardering en anders laat ik ze links liggen.

Diezelfde zeikerds hebben de oplossingen héél vaak al jaren geleden helpen oplossen.
Het forum staat er vol mee...

De hint die iedere keer terugkomt, is lezen, niet enkel lullen.
Maar blijkbaar is dat te moeilijk of veel gevraagd en word meteen verwacht dat men je boterham komt voorknabbelen.

allard1972

Ludo,

Als jij de oplossing weet, waarom stuur je dan niet meteen de link???
Deze man staat met zijn auto stil en kan mij voorstellen dat hij graag snel geholpen wil worden.

We hebben allemaal dezelfde intentie en dat is onze roffel goed en functioneel houden..


UserID6342

Omdat vaak door de zogenaamde betweters de goede hulp die word geboden (of althans de poging om mensen in de goede richting te zetten en door zelf te zoeken (immers alles is allang voorgekauwd te vinden)en zelf te denken, meteen in de kiem word gesmoord.....

En nee, een ECU reset je niet door de accu een half uur los te koppelen !!

allard1972

Ok zal wel...

Bij mijn vorige auto's BMW en MG hielp het wel.. maar ach laten we er over ophouden.
het was met de goede bedoeling. Er is zoveel info in dit forum, dat het voor een nieuweling soms lastig is om de antwoorden te vinden.

THE END

Ries van de Zilverschuit

Nou ja, een ecu is wel degelijk te resetten door een half uur stroomonderbreking. Alleen zullen daardoor de foutcodes niet verdwijnen bij onze auto's, maar de aanpassingen die de ecu maakt bijvoorbeeld in kader van de lambdaregeling verdwijnen dan wel degelijk. Zo heb ik ooit eens kunnen traceren dat een defect onderbreekrelais voor de lpg de ecu aardig had ontregeld.   

Even voor de kennisvermeerdering bij een nieuweling.  ;)   (Zie hij die ook ooit eens zo is begonnen.)
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

egelegbert

er zaten 3 zwarte relais onder de zekeringen heb er daar van 1 gewisseld en toen deed mijn dashboard het weer plus benzine pomp
alleen nu de srs dacht ik niet meer
maar die vervang ik morgen als hij binnen is

egelegbert

het is inderdaad moeilijk zoeken op het forum maar we zijn er uit gekomen mijn dank hier voor