Olie onder de afdekplaat

Gestart door Mygen, 01-07-2014 15:00:24

Vorige topic - Volgende topic

Mygen

Net even de afdekplaat van de dieselmotor afgehaald. Er zit wat olie, is dit gemorst of is er meer aan de hand?

twotone

't kán gemorst zijn, maar 't lijkt meer op een lekkage van je kleppendeksel.

Je kan 't schoonmaken en kijken of 't terugkeert, maar dan tussentijds niet meer morsen he ;D

EDIT: Wat ook nog zou kunnen is dat een van je brandstofleidingen een beetje 'zweet' bij de wartel op de verstuiver, heb dit vooral bij vrachtwagens een aantal keer gezien, je kan ze nalopen maar trek deze vooral niet te strak aan!
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

NinaPaul

retourleidingen vervangen kan ook geen kwaad.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

allard1972

controleer ook even de rubberring van de olievuldop, misschien dat deze daardoor lekt.

Mygen

Ok, bedankt.

Net even retourslang gehaald bij estate service. Rubberring ga ik morgen even naar kijken, deze is makkelijk te verkrijgen?

fpede

de mijne lekt ook op die plek, en ook langs de achterkant. jammer genoeg kan je geen aparte pakking kopen bij de dealer, maar moet je er het kleppendeksel zelf ook bij kopen. ik heb bij mister-auto een aftermarketpakking gekocht aan +- 15 euro. kwestie van baat het niet, schaad het niet  ;) . kan ik erna altijd nog het setje kopen bij de dealer  ;D

twotone

Vaag dat je geen losse pakking bij de dealer kan krijgen, als er iets het meest open gaat aan een motor is 't het kleppendeksel wel.. (In verhouding dan he ;D )
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P