volvo 854, airco pomp slaat telkens aan en uit (FILMPJE)

Gestart door thom-b, 26-07-2014 16:10:48

Vorige topic - Volgende topic

thom-b

hallo,
we hebben deze volvo 854 t5 pas laatst gekocht en ik merkte bij het stilstaan telkens dat de airco pomp aanslaat, ipv aan blijft...  :-\
hoort dit zo?, zou dit komen door de stand waar ik hem op heb staan, of zou die aircopomp aan vervanging zijn?
verder blaast hij wel gewoon koele lucht aan ;)

Filmpje van t probleem:
http://youtu.be/t7cY7mppnjE

volvobug

Dat hoort zo. Je hebt ECC, dan regelt de unit zelf het in- en uitschakelen van de aircopomp afhankelijk van een aantal factoren waaronder buitentemperatuur, interieurtemperatuur, ingestelde temperatuur, zonnelicht op de voorruit. Het systeem zelf kent drukbeveiligingen om te voorkomen dat de pomp droog loopt, ook hierdoor kan hij uitgeschakeld worden.

Het in en uitschakelen is dus normaal, ik vind wel dat hij snel uitschakelt aangezien je de binnentemperatuur op koudste stand hebt staan. Dit zou kunnen duiden op te weinig koelmiddel in het systeem. Is de airco recent nog nagekeken cq. gevuld?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

thom-b

ooh haha gelukkig, ik weet niet hoe ik dat moet nakijken van een airco? heb de auto zo gekocht dus dat zou zomaar de oorzaak kunnen zijn

Sbv

airco controle op koude middels is iets wat je beter kan laten doen, tenzij je zelf alle spullen hebt en weet wat je doet

thom-b

Citaat van: Sbv op 26-07-2014 17:32:32
airco controle op koude middels is iets wat je beter kan laten doen, tenzij je zelf alle spullen hebt en weet wat je doet

ben zelf beginnend automonteur, dus ik kan veel zelf maar airco controle laat ik liever bekijken door een bedrijf!

hartstikke bedankt  ;D