propus velg boutjes

Gestart door clemturbo, 05-07-2014 17:00:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clemturbo

Heren,

Heb gisteren mijn propus velgen weer opgehaald bij de straler/coater. En ziet er allemaal netjes uit.
En vandaag gebeurt er wat ik met het demonteren van het hart had verwacht.
1 velg heb ik 2 boutjes waarvan de draad in de velg niet meer goed pakt zodat ik de boutjes niet vast kan zetten( zou dit met een helicol  kunnen oplossen?). Ok dan de volgende velgen, gaat goed, tot aan de laatste.
Wil er één boutje niet helemaal zo diep in als de rest, ach denk zal iets rotzooi tussen zitten, dus trek iets harder, en jawel kopje eraf  :eusa_wall:
dacht toen zie je wel, doe dat ook niet. Goed dan moet het hart er weer uit, en bij losdraaien van de boutjes knapt er nog eentje, kan niet waar zijn.
Hart eruit gehaald, en denk gelukkig er steekt nog draadeind uit, en kan er 2 moertjes op draaien, en dan draai ik het er zo uit, :eusa_naughty:
is dus een hele fijne draad dus moertjes heb ik weer niet. Nu zou eigenlijk de spanning eraf moeten zijn, dus dan maar met een griptang, no way.
Dus nu wordt het uitboren, wie heeft daar wat tips over?
Baal hier enorm van!!Wou vanmiddag eigenlijk nieuwe banden bestellen zodat deze volgende week gemonteerd konden worden.
Daar wacht ik nu maar ff mee, moet eerst de velgen weer goed hebben.
V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

T5-4life

Als je de juiste moertjes zoekt:
Het is m7 en de draad is 1.0
C70 T5 coupe LPI 1998 394 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 314 dkm

clemturbo

Bedankt voor de info, ik MickeyR al een pb gedaan die had in een andere posting, gemeld dat hij nog boutjes heeft voor de tritons, nu weet ik niet of dat dezelfde maat is.
V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

ed

Inderdaad uitboren en helicoils erin. Been there done that. Uitboren is wel tricky, titanium boutjes zijn vrij hard. Zorg er dus voor dat je heel goed in het midden boort. Dan Helicoil erin.

Volgende probleem wordt nieuwe boutjes, die zijn bijna niet te vinden. Ik heb ze uiteindelijk van Ebay afgehaald. VW polo heeft een edition uitvoering waarbij dezelfde boutjes worden gebruikt. De kans dat je die vindt is wat groter dan van een Volvo velg.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

clemturbo

Boutjes heb ik al geregeld via MickeyR, die had nog een aantal reserve liggen.
Verwijderen ( uitboren) van de draadeinden ga ik van het weekend mee aan de gang.
Voor de helicoil moet ik nog even zoeken is een M7 boutje met draad 1.0.Iemand een tip waar die te bestellen zijn?
V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

clemturbo

Het is gelukt de draadeinden zijn er met dank van een tip van MickeyQR.
Klein dopje 6 op de draadeind vast getikt, en heel voorzichtig losgedraaid( moest wel veel kracht zetten).
Maar gelukkig ze zijn er weer uit.
V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

clemturbo

V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.

clemturbo

En zo ziet het er dan weer uit.



V70 2.5-20V G3 Bj.97 533400 km.