turbodruk

Gestart door japan, 04-01-2005 23:34:31

Vorige topic - Volgende topic

japan

ken iemand dit probleem wat ik heb met mijn volvo 850 t5 op lpg
zo nu en dan mis ik wat vermogen ? het probleem doet zich zowel voor op benzine  als op lpg
mijn turbodruk meter gaat dan maar net het witte gedeelte in en wil met geen mogelijkheid verder mijn t5 is niet getuned  is dit soms een voorbode van een turbo die defekt gaat ?

een ander probleem is dat hij niet lekker op benzine loop nog niet zo heel lang geleden is mijn benzine pomp vervangen kan het zijn dat dat er verschil zit tussen een pomp van een  2,5 l en een t5

2.0keijzer

Er gaan een (meen ik) 3-tal slangen naar je turbo, elk met een eigen kleurcode. Deze zijn vaak poreus. Ik heb ergens gelezen dat iemand al de slangen verving en dacht dat 'ie een nieuwe turbo had!
Daarnaast ook de kleine vacuumslangetjes controleren.

Johann

Citaat van: 2.0keijzer op 10-01-2005 10:40:47
Er gaan een (meen ik) 3-tal slangen naar je turbo, elk met een eigen kleurcode. Deze zijn vaak poreus. Ik heb ergens gelezen dat iemand al de slangen verving en dacht dat 'ie een nieuwe turbo had!
Daarnaast ook de kleine vacuumslangetjes controleren.

Klopt, aan je luchtfilter bak zit een klep met 3 slangen. Misschien kun je kleur code op de slangen nog zien zo ja dan gaat 't om een blauw. rood en geel gecodeerde slang.
Volge deze slangen van de klep naar de aansluiting en check of er lekken in zitten of dat ze poreus zijn.
De gele slang gaat naar 't potje op de turbo, dit potje kan ook de boosdoener zijn.
De rode komt op 't huis van de koude kant van de turbo uit. De blauwe moet op de inlaat buis net achter de luchtmeter zitten.