Forum traag..

Gestart door Johann, 05-01-2005 12:34:44

Vorige topic - Volgende topic

Frans Harkema

Vanavond niet vooruit te branden. Bij vlagen iets beter, maar oppassen dat de waard de put niet dempt met een of andere oude koe want die gasten zijn niet te vertrouwen. Ik bedoel maar........ ;D

Reitse

Ik lees modemtijden ;D

Page created in 0.136 seconds ;)

mr T

Citaat van: Frans Harkema op 07-01-2005 22:18:14
Vanavond niet vooruit te branden. Bij vlagen iets beter, maar oppassen dat de waard de put niet dempt met een of andere oude koe want die gasten zijn niet te vertrouwen. Ik bedoel maar........ ;D

bij mij is het zonder uitzondering altijd bere-snel.

Heb je geen last van plug-ins op je pc die de boel vertragen of wellicht een rotte browserconfig?
Gr. Marcel

thuur

Ik merk het ook weer de laatste dagen.. Het treedt vooral op bij het eerste of tweede verzoek voor een pagina.

Configuratie: Kabel, dik 700Kbps (niet onder geweest afgelopen weken en toch maar 21,95 per maand ;)), potdichte firewall (Linux basis), 100 Mbps netwerk, 5 clients (3x Win 98 en 2x XP Pro SP2), XP firewalls staan aan, meest gebruikte 98 client heeft een pop-up blocker, alles IE6SP2... Ongeacht welk werkstation treedt het op.

Gr 8)

Rad

Het heeft ook zeker niet met mijn configuratie te maken.
Andere pagina's blijven gewoon retesnel binnenkomen.

Reitse, wat bedoel je met modemtijden? De tijd die onder aan de pagina in beeld komt wordt toch server-side bepaald?

Bij mij zit het nu gewoon weer rond de 0,2 seconden.

Yackall

Bij mij treedt het volgende op: als ik gewoon een topic open dan gaat het snel. Als ik 'back' gebruik of iets post dan duurt het aanzienlijk langer. Logisch?

Reitse

Nu weer variabel... ene keer 20 seconden, dan weer 2....

Modemtijden bedoel ik mee dat het lang duurt voordat een pagina geladen is....

Vulk

Voor de firefoxgebruikers kan dit handig zijn, het werkt wel degelijk.

http://forevergeek.com/open_source/make_firefox_faster.php

mr T

Citaat van: Yackall op 08-01-2005 11:43:02
Bij mij treedt het volgende op: als ik gewoon een topic open dan gaat het snel. Als ik 'back' gebruik of iets post dan duurt het aanzienlijk langer. Logisch?

Logisch.
openen gaat via een request naar de server, back is een lokaal proces met een verify naar de server. Lijkt me een lokaal config probleem......

Het laden van de pagina of back via de toets gaat altijd binnen een kwart seconde, staat onderin mijn browser(Mozilla Firefox).

@thuur: 5x een IE6 config kan ook 5x een configfout hebben vanuit bv een distributie, en allen maken gebruik van dezelfde firewall en gateway waar ook een kleine 'onvolkomenheid' in kan zitten.
Gr. Marcel

Johann

Citaat van: Ludo op 08-01-2005 12:35:04
forum virus?.

kreeg vanmorgen ook bericht van mijn webhosting:
Uw website is gehacked door een script dat u gebruikt en onveilig is waardoor anderen in uw mappen konden en kwaadaardige functies uitvoeren zoals het intern attackeren van de server.
Duizenden fora op het internet zijn besmet door een virus dat zich via de zoekmachine van Google verspreidde. De Santy-worm verscheen voor het eerst op 20 december en infecteerde sindsdien al 40.000 websites.

Google heeft Santy onklaar gemaakt door zijn "search & destroy" functie te blocken. Santy maakte gebruik van de Google zoekmachine. Overigens waren hoofdzakelijk de phpBB forums ouder dan versie 2.0.11 gevoelig voor deze worm.

Ook oudere versie's van php schijnen een gaatje te hebben, zou je php 4.3.10 minimaal moeten hebben.

Voor de rest, heb alleen last van een langzaam 850 forum van tijd tot tijd. Meestal het ophalen van de hoofdpagina en je kunt er verder geen pijl op trekken wanneer langzaam en wanneer snel.

Ik werk met Mac en Wintel XP, Zowel SP1 alswel SP2. ADSL via planet.

Johann

Als ik ADSL via de andere router probeer, XS4ALL, zelfde verhaal.

BartT5R

Ik heb op mijn werk et probleem dat ie de pagina's niet helemaal laadt, de ads laat ie weg, als ik dan de Back toets gebruik blijft ie 2 keer dezelfde pagina openen, die pagina heet dan ook iets van "klik1........" is een fout in IE6 waarschijnlijk.
Verder hier geen snelheidsproblemen.
Ex 855 T-5R, ET chip, Ferrita 3"DP, K&N, Powerflex, Reverse IC, Mstation 80GB, Veerpootbrug.

thuur

@BartT5R: dat lijkt me een configuratiefout op je werk. Firewall-instellingen o.i.d.

@Marcel: Het zijn verschillende distributies (2x SP1 en SP2 later gedownload, de ander zijn enkel SP2 downloads). Tussen deze twee zitten alweer 3 hotfixes die XP zelf heeft gedownload en 98 niet (voor zover nodig). Overigens ben ik ervan overtuigd dat ik voldoende gaten heb in mijn configuratie, hier kan ik alleen op wachten totdat ze openbaar worden en MS een patch uitbrengt. Verder ga ik heel ver qua configuratie en is 1 98 machine op snelheid en gebruiksgemak gemaximaliseerd en anderen weer enkel op veiligheid of een combinatie hiervan. Maar daar ging het topic niet over ;)

Gr 8)

BobaFett

Pagina opgebouwd in 0.271 seconden.

Lekker snel.... gelukkig!

Esveldt

Ja lekker he :-)))

Paul