Probleem met optrekken

Gestart door khana38, 10-04-2014 12:54:03

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Dat kan je zelf controleren.
Type D heeft geen afsluiter op de verdamper.

khana38

Morgen naar de Roosendaalse Vialle dealer om exact te laten vaststellen waar het probleem ligt. Ben blij dat er op de "gebruikt-markt" eea te vinden is. (uit eerdere ervaring weet ik dat deze dealer weigerde gebruikt gereviseerde onderdelen te monteren in mijn 240 en 740)

khana38

Afspraak met Vialle dealer gemaakt, eerste mogelijkheid  8 mei (ja, dit jaar!). Dus maar 2wkn benzine rijden, minder rijden en meer poetsen. Gelukkig kom ik met jullie advies niet onbeslagen ten ijs.

khana38

Na bezoek Vialle dealer: Stappenmotor was ok, verdamper membraam rot en lek. Eind mei nieuwe Vialle verdamper geïnstalleerd. Werkte van geen kant. Alleen boven 50 km/u kon ik op LPG rijden. 3x teruggeweest. Nu zit er op basis van garantie opnieuw een nieuwe verdamper in. Werkte meteen prima, nog even teruggeweest voor na-stellen en ik rijd weer 1:10 bij 3000t/120km/u Zelf verdamper demonteren, reviseren en terugzetten was voor mij helaas geen optie. Geen sleutelplaats en linker hand reuma. Nu alles ok voor vacantie Frankrijk. Bedankt voor jullie advies.

gr., Kees

MrCain

Loont zeker eens de moeite te nemen om je spoelen van de stappenmotor te meten => deze moeten gelijk van weerstand zijn. Heb het vaak meegemaakt dat "wazige" klachten veroorzaakt werden door de stappenmotor ;)

Persoonlijk vind ik het een verstandige keuze om een nieuwe (ruil) verdamper aan te schaffen ipv zelf te "reviseren".

BTW: AMS ook afgesteld/opnieuw ingeregeld na vervangen van je verdamper?

Niet goed gelezen :eusa_whistle:
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

khana38

Stappenmotor (1994) is tijdens inspectie gecontroleerd en bleek in uitstekende conditie. Beide spoelen gemeten, ietsje onder de nieuwwaarde van 54 Ohm., volgens dealer geen reden te vervangen.  De verdamper (Vialle type D /1994) is dus nu vervangen door een type F. Vialle heeft onmiddellijk een nieuwe gestuurd toen mijn dealer een productiefout aan de nieuwe verdamper vaststelde. De wagen rijdt weer zo lekker dat ik hoop over 20 jaar in aanmerking te komen voor een type G.

gr., Kees

MrCain

Zoals ik dit lees is alles keurig verlopen zo met een goede service :eusa_clap:

Zelf monteer ik ook (liever) een F verdamper en volgens mij zijn die D verdampers of niet meer leverbaar of duurder :eusa_think:
F verdamper heeft ook iets meer opbrengst als het moet volgens mij.

Ohmse waarde is in deze niet zo spannend => als de waardes maar gelijk zijn bij beide spoelen ;)

Denk dat je weer veel plezier gaat beleven met je Volvo op LPG!
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!