850R blok opfok

Gestart door Ashtoroth, 29-07-2014 02:03:58

Vorige topic - Volgende topic

t5joost

19t is erg leuk! Heb er zelf ook 1 op de btcc

Als je er nog 1 zoekt ik heb er nog 1 tekoop

Ashtoroth

Citaat van: Piet op 15-08-2014 14:20:44
Originele krukassen zijn sterk genoeg, meestal niet versleten. Beste even de tappen laten opmeten of die binnen de toleranties vallen.
Originele volvo kleppen zijn zeer goed, geen andere voor nemen. Uiteraard wel klepspeling (laten ) controleren.
Een 19T is niet goed voor 370pk.
Injectoren minstens groene 440cc Bosch, beter nog 550 cc Bosch voor vermogens boven 350pk.

Naar mijn weten zijn originele overmaat volvo zuigers ook niet meer verkrijgbaar, in dat geval moeten het dus sowieso wiseco's worden.

oh ja, nieuwe lagerschalen voor de drijfstangen kan ook geen kwaad.
Glycosputters, of gewoon weer oem.
Welke injectoren zijn de 550CC? Maar kunnen de groene van 440CC ook 370pk aan?

scania164

Heb zelf 18t met div upgrades...maar das ook al mega snel vind ik ..
Heb niet vaak dat ik eruit gereden wordt...zeg eerder bijna nooit... :evil:

Piet

Groen wordt een beetje (te) krap aan voor 370pk
Maar welke turbo wil je daarvoor gaan gebruiken dan?

Piet

Weliswaar geen Bosch(dwz door fiveO "customized"),  maar wel een hele mooie ge-flowmatchte set voor een mooie prijs van een in Amerika zeer gerenomeerde leverancier (fiveO)

http://www.fiveomotorsport.com/bosch-550cc-volvo-b52-series

Martijn_B

Heb ik ook vaak besteld, prima service en goede prijs bij fiveO
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

EricL

Daar komen die van mij ook vandaan. Echter heb ik de originele Bosch besteld.

daanium

Ik heb ook 'n 18T draaien, met bosch green en dikkere intercooler (en uiteraard een ecu upgrade)
maar om eerlijk te zijn, vind ik het niet ZO super rap. Kan ook door m'n automaat komen ???
Mannen blijven kinderen, alleen het speelgoed wordt duurder.
Check hier mijn BLOG en WhitePolestar
[ S60 Polestar 3.0 T6 MY2015] + [ S70 ex-KLPD 2.4-G3 ]

elianmars

Citaat van: daanium op 17-08-2014 21:50:57
Ik heb ook 'n 18T draaien, met bosch green en dikkere intercooler (en uiteraard een ecu upgrade)
maar om eerlijk te zijn, vind ik het niet ZO super rap. Kan ook door m'n automaat komen ???

Ligt eraan wat je gewend bent  :P

Piet

En hoe die getuned is.

Ashtoroth

wat is het verschil tussen http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1668_1677&product_id=5241 en de http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1668_1677&product_id=5242 ? Welke moet ik nemen om op zo een hoog vermogen te draaien? Of zitten die daar nog niet bij? De krukas heeft een 190000 km gedraaid. Deze zou nog goed moeten zijn maar ik ga ze in elk geval opmeten. Waar kan ik de waarden daarvoor vinden? En welke firma kan de beste versterkte nokkenassen leveren? (tenminste als ik deze beter versterk)

Piet

Versterkte nokkenassen?. Nokkenassen hoeven niet versterkt, oem is meer dan sterk genoeg.
Ga dan liever voor spliksplinternieuwe klepveren.

Krijg de indruk dat "money isn't the issue" is?
In dat geval zijn er wel mooie high performance nokkenassen met een agressievere kleplift te verkrijgen bv van ENEM...

Voor een 2.3 B5234 motorblok moet je een overmaat van de 81mm std boring hebben.
Welke overmaat je moet hebben weet je dan pas weer na opmeten van de boringen in het te reviseren  blok.

Ashtoroth

Citaat van: Piet op 17-08-2014 22:41:51
Versterkte nokkenassen?. Nokkenassen hoeven niet versterkt, oem is meer dan sterk genoeg.
Ga dan liever voor spliksplinternieuwe klepveren.

Krijg de indruk dat "money isn't the issue" is?
In dat geval zijn er wel mooie high performance nokkenassen met een agressievere kleplift te verkrijgen bv van ENEM...

Voor een 2.3 B5234 motorblok moet je een overmaat van de 81mm std boring hebben.
Welke overmaat je moet hebben weet je dan pas weer na opmeten van de boringen in het te reviseren  blok.
Dus je denkt dat ik deze zeker niet kan plooien?
Wel, ik heb het er voor over om het direct goed te doen. Ik heb al veel ervaringen gehoord over mensen die hun blok upgraden maar waarmee ze na 2 of 3 sprints telkens weer binnen mogen met brokken etc. Daar heb ik geen zin in.
Het blok zal niet herboord worden, maar ze gaan deze wel honen. Dus dan meet ik het beste nadat ik deze terug heb?
Maar beide type zuigerkoppen zijn even sterk en gewoon anders van diameter? Want zoals ik het begrijp zijn de eerste minder sterk en de 2de voor de zwaardere turbo-blokken?

Martijn_B

Waarom ga je niet boren? Als ik nou 1 ding zou doen....

Wat zijn zuigerkoppen? Cylinder koppen?  Zuigerveer?  Of de bovenkant  van zuigers?
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Ashtoroth

Citaat van: Martijn_B op 17-08-2014 22:52:00
Waarom ga je niet boren? Als ik nou 1 ding zou doen....
Voor welke diameter qua zuigerkoppen zou je gaan?