Dimmer en/of relais dashboardverlichting kapot

Gestart door Loet, 12-08-2014 21:45:34

Vorige topic - Volgende topic

Loet

Hallo,

Met behulp van de teksten en foto's van dit forum heb ik onlangs alle verlichting van de klokkenwinkel vervangen. Hulde, hulde! Dashboard gelicht, airbag losgehaald - alles is goed gegaan. Sinds vandaag doet deze verlichting het ineens niet meer. Alles achter de dimmer is en blijft gedoofd.

Dimmer eruit gehaald, stekker losgemaakt en gecontroleerd of er stroom op de stekker staat. Dat is het geval. Ik hoorde ook een relais tikken. Daarna contact 1 doorverbonden met contact 5. Volgens een bericht moet er dan een verbinding zijn. Helaas. Geen verlichting.

Ik vrees dat de dimmer kapot is (al kapot was) en dat ik mogelijk ook het relais om zeep gebracht heb.

Opmerking: na het starten zet ik de sleutel altijd een tikkie terug. Dat is een bekend verschijnsel.

Zondag vertrek ik met deze auto naar Frankrijk, dus ik baal als en stekker.  :(

Wat raden jullie me aan? Zal ik een nieuwe dimmer kopen (koop ik dan alleen het schuifje of een complete?) en meteen maar een nieuw relais? Maar welke is het en waar zit hij verstopt? Ik kan dat nergens vinden.

Hartelijk bedankt voor jullie reacties!  :eusa_clap:

Groet,
Loet   

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Loet

Ja, alles werkt verder prima. Knipperlichten, stads- en dimlicht......

henry classic v70

Dan werkt het contactslot nog... (tikkie terug heb ik al bijna 6 jaar  ;) )
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Loet

Bij Estate Services in Obdam een gebruikte dimmer gehaald. Alles werkt weer naar behoren.  :eusa_dance:

T5turbo

Dat was een snelle en makkelijke oplossing.  ;)

Goeie reis!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

Loet

Bedankt. Een als nieuw uitziende dimmer kostte maar 10 euro. En voor 15 euro kocht ik er een Haynes Service and Repair Manuel bij. Weliswaar gebruikt, maar dat ben ik toch zelf ook  :)