Raammechanisme vervangen

Gestart door Ibanez, 05-08-2014 23:05:33

Vorige topic - Volgende topic

Ibanez

Beste mensen,

Ik doe een poging om bij mijn S70 het motortje van het raammechanisme linksachter te vervangen. Het lijkt er echter op dat het gehele metalen paneel los moet aangezien de schroeven aan de achterkant lijken te zitten. Dat paneel lijkt echter - naast alle bouten_vastgeklonken te zitten door een goudkleurige nagel.

Met andere woorden: hoe krijg ik dat motortje eruit?

volvobug

Hele paneel moet eruit. Raam halverwege zetten zodat de groene geleiderolletjes zichtbaar zijn, hefarmen losnemen uit de geleidenokken. Alle boutjes en stekkers van het metalen paneel los en uitnemen met wat handigheid. Laat wel eerst de ruit rustig met de hand zakken na het losnemen van de hefarmen.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Ibanez

Citaat van: volvobug op 06-08-2014 00:31:47
Hele paneel moet eruit. Raam halverwege zetten zodat de groene geleiderolletjes zichtbaar zijn, hefarmen losnemen uit de geleidenokken. Alle boutjes en stekkers van het metalen paneel los en uitnemen met wat handigheid. Laat wel eerst de ruit rustig met de hand zakken na het losnemen van de hefarmen.

Hmmm, dat valt nog niet mee. Ik had niet gedacht dat het zo lastig zou zijn. Raam halverwege is al lastig, want het motortje is overleden.

Ibanez

Citaat van: Ibanez op 06-08-2014 09:51:54
Citaat van: volvobug op 06-08-2014 00:31:47

Hmmm, dat valt nog niet mee. Ik had niet gedacht dat het zo lastig zou zijn. Raam halverwege is al lastig, want het motortje is overleden.

Geregeld. Bedankt voor de aanwijzingen ;-)

volvobug

Mooi zo. Alleen motortje vervangen of meteen maar hele paneel gewisseld?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.