Afslaan motor 850 T5

Gestart door TomJ, 09-01-2005 17:18:14

Vorige topic - Volgende topic

TomJ

Mijn 850 T5 uit '96 heeft de neiging om na het starten of af te slaan of hellemaal niet te starten. Als dit gebeurd krijg ik hem altijd na 3-4 pogingen wel aan de praat. Het rare is dat ie bijvoorbeeld maanden lang geen last heeft hiervan en opeens begint ie weer kuren te vertonen. Bougies, verdeler, ontsteking, startmotor enz. is allemaal OK. Kan iemand mij hier uitleg over geven? Alvast bedankt.

RRRRR_Ramon

Probleem is mij niet bekend.  ::)

Wat ik wel heb dat is als de "beurt" in aantocht raakt, dat de motor wat onregelmatig stationair loopt en na gas loslaten naar zo'n 400 toeren terugzakt. Na de beurt (gasklep schoonmaken) is dat weg.  ;D

Misschien is jouw gasklep wel dusdanig vervuild dat de motor dan helemaal afslaat. Kan er naast zitten hoor  :-\

Succes!
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Jeroentjuh

TomJ

Bedankt voor de reakties. Toerental is altijd normaal en ik krijg ook geen foutmelding van de boordcomputer. Toen het euvel zich het eerst voordeed heb ik 2 keer de brandstoffilter vervangen maar dat was het niet.

thuur

En hoe weet je zeker dat bougies, kabels, rotor en verdeelkap nog goed zijn? Een haarscheurtje in een verdeelkap is niet in 1 oogopslag te zien maar kan wel degelijk vocht doorlaten..

Verder lijkt het alsof het mengsel niet goed is direct na de start. Vacuumslangen al nagekeken? Rijd je soms 's avonds de auto 'even de garage in'. Kans dat er dan te veel benzine in de cilinders zit waardoor de auto moeilijk start (ik heb de mijne vrijdag ook verzopen door m donderdagavond ff snel binnen te zetten).

Gr 8)