De zwarte 854 2.5 20v

Gestart door Ben M, 05-10-2012 20:43:08

Vorige topic - Volgende topic

Ben M

Ja hoor, een zwarte 850 2.5 20v uit 1996 met dik 340k ervaring.

Hier staan wat foto's. Ik krijg ze niet direct in dit topic geplaatst.https://picasaweb.google.com/116820388598858052985/Volvo850#5795898547984779042

:eusa_dance:

Ben M

Morgen ophalen en overschrijven.

Vandaag tijdens de proefrit al genoten van "de roffel". Heerlijk  8)

stefanhuijser

Welkom hier en gefeliciteerd met je aankoop!

Gr. Stefan
(854 2.5 20V 1994 AUBERGINE)+(V70R AWD 1998 NBP)+S60 T5

maruska

een ander kleurtje dan geel, maar iig een 850 ! gefeliciteerd ermee !
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

hathü

Mooie 850 veel rijplezier gewenst. Je Mini is ook leuk, in ,72 bezat ik een lichtgroene met wit dak bj ,72. Was vooral op bochtige weggetjes en op gladde wegen een pretauto.

Ben M

Citaat van: maruska op 05-10-2012 21:16:47
een ander kleurtje dan geel, maar iig een 850 ! gefeliciteerd ermee !

Dank U :)

En die gele komt er ooit nog wel hoor, maar da's me nu echt te duur (met de leasebak erbij)

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ben M

Ben M

Inmiddels dik 200 km gereden met de 850. Eerst zorgvuldig warmgereden en daarna ook even stevig gasgegeven. Uiteraard lettend op allerlei piepjes en kraakjes en rammeltjes.

Wat heb ik gevonden tot nu toe:
- Dashboardverlichting, het lampje achter temperatuurmeter en linkerdeel snelheidsmeter is defect
- Stoelverwarming, het lampje van de bedieningsknop aan bestuurderszijde is defect
- De kilometerteller/dagteller werken niet (maar dat wist ik al bij aankoop)
- Het klokje is niet verlicht, geen idee of dat zo hoort
- Rode waarschuwingsverlichting in bestuurdersdeur is defect
- Een paar druppels olielekkage, binnenkort even de krik eronder gooien
- De stereo kan verbetering gebruiken (speakers kunnen het volume niet zo goed aan, mis ook speakers aan achterzijde)
- de velgen zijn niet mooi meer, maar prima voor de winterbanden die er nu om liggen. In het voorjaar op zoek naar mooier lichtmetaal.
- Eindstuk uitlaat is niet mooi, misschien een keer verbeteren

Wel heerlijk genoten van de befaamde roffel  8)

Boeijke

Lampjes in dashboard en klokje en je KM/dagteller kun je mooi allemaal in 1x doen.
Bovendek eraf, klok eruit. Tandwieltje voor de teller vervangen en dan gelijk alle lampjes meenemen.

Ben M

Tja, afgelopen weekend een ritje Arnhem-Muiden-Veghel-Arnhem gemaakt, af en toe effe doortrappen, stukje file en een stuk trajectcontrole. Kwam toch tot 1 op 10 als gemiddeld verbruik. Dat viel me niet eens tegen.

Kreeg al complimenten van de buurman over de nette staat van de auto.

Morgen schijnt het zonnig te worden, dus dan maar eens de actielijst erbij pakken en beginnen!

Ben M

De zwarte 850 is eind 2012 naar een andere eigenaar gegaan... ik mis het geroffel nog steeds..... :'(

Nu al 3 jaar een kansloze Peugeot leasebak.... geen spannende geluiden.... geen wilde acceleratie

Hoop dat er binnen een jaar weer een 850 mag komen  ;D