abs storing

Gestart door De Meul, 21-08-2014 11:07:15

Vorige topic - Volgende topic

De Meul

Beste forumleden,

Ik heb de volgende vraag.
Ik heb een 850 estate T5 2.0 ( 150.000 km) uit 1995.
Een paar weken geleden brandde mijn abs lampje. De garage heeft toen de bedrading van de pomp hersteld en een abs revisie uitgevoerd. Toen ben ik op vakantie gegaan en niet met de auto gereden. Eergisteren na de tweede rit na de vakantie brandt het lampje weer en is de diagnose van de garage dat de ABS sensor kapot is. Volgens de garage twee verschillende dingen. Ik ben leek maar vind het toch wat vreemd. Heeft het een niet met het ander te maken? Wat vinden jullie hiervan.

Alvast dank.

UserID6342

Allereerst, als het een auto is met OBD-II (te zien aan het muntenbakje wat los kan, naast je sigarettenaansteker) dan is hoogstwaarschijnlijk je controller defect.  Thuur hier op het forum kan deze perfect maken.  Daar zou ik het eerste naar kijken en de garage even heen laten....

Jeroentjuh

Wat hebben ze gedaan bij de abs revisie?

De Meul

Wat ze bij de Abs revisie hebben gedaan- ik heb geen idee. Moet ik navragen. En het is een OBD-II. Controller dus?? Ik had Thuur ook al PB gestuurd maar nog geen reactie van hem/ ik wacht wel ff af

FGG

Misschien moet je, als leek, even je topictitel aanpassen want "vraag van leek" zegt niet zoveel...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

De Meul

T5turbo

Citaat van: FGG op 21-08-2014 19:09:39
Misschien moet je, als leek, even je topictitel aanpassen want "vraag van leek" zegt niet zoveel...

Ziet er nu beter uit.  ;)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

FGG

Citaat van: T5turbo op 22-08-2014 08:22:09
Citaat van: FGG op 21-08-2014 19:09:39

Ziet er nu beter uit.  ;)

:eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: