voorruit rubber

Gestart door Schnappi, 17-08-2014 11:41:51

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

Vraagje: zojuist bezig geweest om wat vogel#$%# te verwijderen, zie ik ineens dat de voorruit rubber (verbinding met het dak) een zeer kleine opening inzit.

Hoe zit deze rubber vast gewoon met kit of is deze er in geklikt?

Had er al opdrukt maar opening blijft, kan dit kwaad of moet men de vooruit vervangen, heb al wat emmers water over de plek gegooit om te kijken of er lekkage is, maar kan niks vinden aan de binnenkant.

Ook heb ik dus een ruis bij een bepaalde snelheid, waarschijnlijk door het rubber.

twotone

De ruit zelf zit gekit, 't rubber denk ik geklikt. De kans is wel groot dat die ruis door dat rubber komt ja :) Ik heb hetzelfde met mijn dakraam, ook een kleine ietwat opstaande opening, erg irritant ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

triton

Kan er los in , maar je kunt hem ook kitten en dan met plakband vastzetten totdat de kit hard/droog is.
Ik heb hem pas losgehad en de oude kit verwijderd en er weer los in gedaan.
Bleef goed zitten , maar bij 180 waaide hij los.
Professioneel raddraaier

Vulk

Er zit een stuk plastiek in gekit waar dan het rubber in schuif van opzij.

Schnappi

wel het belangrijkste is eigenlijk of het kwaad kan, dat wil zeggen gaat er geen water naar binnen waar de binnenspiegel zit etc etc?

het ruisen kan ik wel mee leven gewoon radio wat harder :P

Vulk

De bovenste strip zorgt alvast niet voor een afdichting, is alleen voor de sier en het windgeruis.
Water komt naar binnen als de ruit er niet goed in gekit is.

Schnappi

zit er dan onder de bovenste rubber/strip tussen de verbinding met de ruit en dak een waterafvoer?,  ben alleen bang eigenlijk dat er water in gaat staan en roest veroorzaakt.

triton

Als de ruit goed gekit is loop het water langs de ruit , onder de raamlijsten door naar de paravaan
Professioneel raddraaier