De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Ewout Schalkwijk

Oh, nou snap ik pas die locatiebepaling van Mark in Zeeuwland. Hij was idd je kabel gaan checken. Was ik alweer vergeten. :-\
Moeten nou alle 'clean cuts' op elkaar aangesloten worden? Zijn het dan de massa's van de verschillende onderdelen? Of was dat alleen maar voor ene functietest?
Is die tank niet snel uit te bouwen als de bumper eraf ligt? Dan kan je er desnoods met je mond op de vulopening blazen.

Ewout
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Sbv

Het gaat dus nieuwe kabelboom worden zo te lezen bij achterklep.

Is te achterhalen waar tank lekt ? geen regenwater of iets ? tank raakt toch niet zo snel lek zou je zeggen

Taranis

@ Ewout: met de massa is niets mis, het zijn de voedingen/signaaldraden die af zijn.

De tank is wel uit te bouwen maar ik hoop de lekkage eigenlijk op te kunnen sporen als de tank nog op z'n plek zit: dan is het een gesloten systeem en kun je de boel mooi op druk zetten. Als je 'm uitbouwt, introduceer je ook nieuwe lekkagemogelijkheden.

@ Sander: de auto is droog onder de carport dus geen regenwater maar ik kon zo niet vinden waar het lekte, behalve dat de tank aan de onderzijde drijfnat is. Je zou bijna overwegen om een kleurstofje in de tank te mikken om te zien waar het lekt.

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 06-09-2015 21:03:41
Oh, nou snap ik pas die locatiebepaling van Mark in Zeeuwland.

Idem  :eusa_shifty:

We twijfelden om nog even langs te komen toen we de afslag Goes naderden, maar de jongens moesten nog wat huiswerk maken, dus zijn toch maar doorgereden.

Zie je het niet zitten om de kabels te solderen? Heb ik bij de classic gedaan en is, voor zover ik weet, altijd goed gebleven.

maruska

graag gedaan Ronald, de koffie en de taart was de eigenlijke reden van het bezoek aan Goes ;D

@mars solderen op die plek is haast onmogelijk, anders had ik het wel gedaan. de breuk zit precies bij de onderkant van het plastic beschermkapje.. de kabelboom aldaar loopt netjes in een mantel, en een mash (vlechtwerk). en waar houdt juist die mantel op ? precies.. onderkant afdek kap. en daar vouwt de kabelboom zich elke keer klep sluiten langs. alle 4 de draden waren recht afgesneden, clean cut. door wwear en tear versleten. nieuwe kabelboom : weer 300k plezier :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

UserID6342

Weet natuurlijk niet wat zo'n kabelboom kost, maar is het geen idee om de kabels die buigen (dus precies in dat scharnier) die rotte stukken er tussen uit te halen, aan de ene kant de kabel iets meer naar de hemel aan solderen (meer richting stekker) en in de achterklep idem ?  Dan zijn alle kabels bij dat knikpunt weer helemaal heel en kan er niets mee gebeuren en kost een fractie van een kabelboom.

Ooit eens een keer gedaan met een V50, zelfde prutsconstructie....

Ewout Schalkwijk

Blijkbaar leert Volvo niet snel van z'n eerdere zwakheden. Ongeacht wie op dat moment de eigenaar is.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

Chris

Mooi dat het gevonden is, jammer dat je het niet even zelf kan solderen... Nieuw boompje zal toch wel weer het nodige geld kosten.

maruska

solderen kan wel, maar niet makkelijk op dat punt.. dan zou ik de kabel moeten terughalen, en die ruimte heb je bijna niet. plus : nu 4, over een maand weer 1 of meerdere. die boom is gewoon afgeschreven.
T-5R

Emiel

Ach, bij BMW gebeurt dit ook maar dan kost de kabel wel het dubbele.

Je kan hem binnen losmaken van de stekker en gewoon nieuwe draden ertussen solderen. Vaker zo gedaan, en werkt prima.

maruska

dat zou kunnen emiel, maar not gonna happen :)
T-5R

Taranis

Citaat van: elianmars op 06-09-2015 22:25:30
We twijfelden om nog even langs te komen toen we de afslag Goes naderden, maar de jongens moesten nog wat huiswerk maken, dus zijn toch maar doorgereden.

Jammer, had je gelijk je stoel mee kunnen nemen ;D

Aangaande het solderen: tuurlijk kan het maar het is een beetje wat Mark ook al zegt: er zijn nu in korte tijd 4 draden gesneuveld. We kunnen er nu 4 repareren maar wanneer sneuvelt de volgende? Die auto moet het gewoon doen en dan geef ik liever iets meer uit om zeker te weten dat ik er weer 300K vanaf ben. Tegen die tijd heb ik de auto toch al niet meer dus mag een volgende eigenaar het doen.

Een nieuwe kabelboom kost 158 euro. Niet niks voor een draadje en wat stekkertjes (moet nog even vragen of de 21 (!) clipjes er dan bij zitten) maar dan ben je in een kwartiertje klaar. Een ander zal vast een andere afweging maken maar ik heb geen zin om me er nog lang of vaker aan te ergeren.

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 07-09-2015 08:08:20
Blijkbaar leert Volvo niet snel van z'n eerdere zwakheden. Ongeacht wie op dat moment de eigenaar is.

Dat stoort mij ook een beetje. De 940 had dit al en 15 jaar later is het nog niet opgelost ::)

Emiel

Clipjes kan je hergebruiken, of ze zitten aan de kabelboom.

Chris

Eens dat het niet niks is voor een kabelboompje, maar het kost je ook weer niet de kop. Je bent wel weer klaar. Je kan er vast donder op zeggen dat er na solderen binnen afzienbare tijd weer eentje gaat.

Ik zou persoonlijk dan liever ook voor een nieuwe boom gaan. Ook al ga jij geen 300k meer met de auto doen, vast nog genoeg kms waarbinnen het anders weer kapot zou kunnen gaan, nu kun je het ook weer uit je hoofd zetten.

elianmars

Citaat van: Taranis op 07-09-2015 16:05:03
Citaat van: elianmars op 06-09-2015 22:25:30

Jammer, had je gelijk je stoel mee kunnen nemen ;D

Daar hadden de jongens het ook al over  ;D

Komt wel goed als we binnenkort je kozijn in de schuur plaatsen. Stoel past makkelijker achterop de Mazda dan in de V70  :P