De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-12-2015 21:40:10
Zoiets moet je, uit jouw beschrijving, toch gevoeld hebben. Heb je je meissie al al een kruisverhoor onderworpen? :eusa_shifty:
Lijkt mij dus ook. Wij hebben zaterdag niet naar de binnenzijde van de velg gekeken eigenlijk maar zoiets moet je wel voelen lijkt me

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 22-12-2015 21:40:10
Zoiets moet je, uit jouw beschrijving, toch gevoeld hebben. Heb je je meissie al al een kruisverhoor onderworpen? :eusa_shifty:

Dat laatste zei ik ook al ;D

Hiker

Citaat van: Taranis op 22-12-2015 21:24:08
De velg is fubar dus morgen maar vragen wat een nieuwe kost  :eusa_wall:

Fubar: een woord dat je niet vaak hoort!

Zeeuws voor 'stuk'?
"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Taranis

Fucked Up Beyond Any Reason ;) Zie hier

Kruisverhoor net afgerond (zwaar werk trouwens zeg, die stokslagen) maar Daniëlle heeft er wel een hekel aan maar is zich van geen kwaad bewust. Dat geloof ik dan ook wel...

Marc O.

Citaat van: Taranis op 22-12-2015 21:55:27
Fucked Up Beyond Any Reason ;)

Kruisverhoor net afgerond (zwaar werk trouwens zeg, die stokslagen) maar Daniëlle heeft er wel een hekel aan maar is zich van geen kwaad bewust. Dat geloof ik dan ook wel...

Je moet inwendige stokslagen geven hè, geen echte....  ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

elmarconi

Ik lees op de WikiPedia: Fucked up beyond all recognition...

--
Autogas Inside . . .

Marc O.

Ik pas 'm altijd toe als "fucked up beyond all repairs".
...The Nile isn't just a river in Africa...

Hiker

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

Snellebaksteen

http://www.tcm.com/mediaroom/video/244151/Saving-Private-Ryan-Movie-Clip-Fubar.html

Wordt ook in Platoon en Full Metal Jacket gebruikt.

Mooi kl#te van je velg Ronald.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

leons850

Citaat van: elmarconi op 22-12-2015 21:59:57
Ik lees op de WikiPedia: Fucked up beyond all recognition...

Zo ken ik hem inderdaad ook.

Mooi zuur van de velg Ronald....
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Taranis

Dan gebruik(te) ik de term verkeerd :)

Beetje jammer van de velg inderdaad. Inmiddels aan het kijken voor een nieuwe of een setje van 4 2e hands kopen.

Ondertussen zit ik bij Olov automotions voor een distributiewissel inclusief riem, spanrol, meelooprol, waterpomp, multiriem en multiriemspanner. Onder de kap zit een sticker dat de riem bij 156.000 km vervangen is. Het zou mij logisch lijken dat bij de kopwissel bij tellerstand 170.000 km ook een nieuwe riem gemonteerd is maar het staat nergens, ook niet op de factuur van toen. Om geen risico te nemen heb ik, neuroot als ik ben, de auto vanmorgen met tellerstand 336.011 kilometer afgeleverd bij de dealer ;D

Getwijfeld om het zelf te doen maar voor die anderhalf uur arbeid die ze rekenen, mogen zij het lekker doen.

Sbv

Ik heb het ook nergens terug kunnen vinden maar stel dat deze niet gedaan is dan is het 156000 + 180000 en dan zit nu je exact goed met 336000. Het kan maar gedaan zijn

Taranis

En inmiddels rijdt het beestje weer. Nog een beetje koelvloeistof bijgevuld (wat zijn die D5's toch rotdingen om te ontluchten) en we kunnen weer 180.000 km. Het viel de monteur op dat de motor "wel erg mooi tokkelt". Meestal lopen D5's onrustiger... blijkbaar werpt het frequent oliewisselen dan toch echt zijn vruchten af.

Dat de multiriem laatst in de kap van de stuurpomp heeft staan vreten is ook verklaard: de riem was zo ver versleten dat ie uitgerekt was en op die manier wat meer ruimte nodig had (spanner spande ook amper nog). Met de nieuwe riem is er meer ruimte tussen de riem en de kap. De distributieriem zag er wel nog erg netjes uit.
De isolatie rondom de motor is ook meteen weer eens vastgeplakt want die had ook losgelaten.

Meteen gevraagd om de lampen wat omhoog te stellen want ik had het idee dat met de nieuwe schokdempers de lampen minder ver voor de auto schenen doordat de achterkant wat omhoog gekomen is. Blijkbaar de voorkant evenveel want de lampen stonden keurig op hoogte maar de linker xenonlamp is gewoon langzaam aan het uitdoven. Rechts is pas 2 jaar oud nadat ik een fazant had proberen weg te koppen en die brandt veel feller. Binnenkort maar even nieuwe lampjes monteren dus.

Een nieuwe velg is slechts 190 euro. Zondegeld maar valt me op zich nog mee. Helaas is ook een N al een oud ding dus moet de velg uit het Classic Parts magazijn komen. Die wordt dus niet meer voor de vakantie geleverd dus dan maar een zomerwiel op reserve mee in de kofferbak.

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Ewout Schalkwijk

Mooi uitgerekend met de distributie. Ben benieuwd wat nu het eerst vernieuwd gaat worden in de toekomst. De auto of de distributie. 180k is een heel eind. ;D
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein