De CrossZeeuw

Gestart door Taranis, 20-08-2014 21:13:20

Vorige topic - Volgende topic

Menno3274

Lekker bezig. Ziet er nog best goed uit en loopt vlot door. Een goed zittende stoel is altijd erg prettig :)

Sbv

De stoel was een leuke klus om te doen. Rugleuning nog nooit gedaan maar met wat geduld wel te doen.

De C70...tja, er kan wel wat van gemaakt worden maar kijk uit dat je niet al je ziel en zaligheid erin steekt. Ik denk met wat simpele ingrepen dat je kan kijken of het wat voor je is. Waterdicht is wel prio 1 en de rest zou ik kijken wat er nog te vinden is aan gebruikte delen. Desnoods zet je het ding een keer bij mij neer dan zal deze Ludolf wel in zijn magazijn kijken, al weet ik niet exact wat er op welke stapel ligt. Binnenkort heb je vakantie dan breng je hem maar te logeren

KIM

Ah je hebt die gouden gewoon gekocht?
Danielle had in de app al gestuurd dat je was wezen rondrijden.

Lekker bezig!

Taranis

De proefrit was nadat ik 'm al ongezien had gekocht ;D

Al was de aanschafprijs zó laag dat het ding in mijn ogen meer te geef was.

Snellebaksteen

Dus omdat je haast niet meer rijdt koop je er een auto bij.
Ik vind het een goede redenering.
;D

Ik heb laatst ook de stoel van de V70 gedaan, was best een leuk klusje inderdaad. Ik zal mijn blog ook weer even bijwerken.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: Sbv op 15-02-2022 15:09:28
Desnoods zet je het ding een keer bij mij neer dan zal deze Ludolf wel in zijn magazijn kijken, al weet ik niet exact wat er op welke stapel ligt. Binnenkort heb je vakantie dan breng je hem maar te logeren

Van dat aanbod maak ik heel graag gebruik maar precies wat je schrijft: waterdicht krijgen is prio 1. Ik heb inmiddels al 2 adresjes toegespeeld gekregen die me hierin kunnen helpen dus dat ga ik na de vakantie oppakken. Hopelijk is dan het interieur ook voldoende gedroogd: de isolatiematten zijn na een week boven de verwarming nog steeds niet helemaal droog :o

Citaat van: Snellebaksteen op 17-02-2022 10:56:11
Dus omdat je haast niet meer rijdt koop je er een auto bij.
Ik vind het een goede redenering.
;D

Zo had ik er nog niet naar gekeken maar komt het eigenlijk wel op neer ja ;D

Inmiddels rij ik wel weer "iets", bijzonder om te zien hoe MS Teams overleggen ineens niet meer kunnen maar je naar Breda moet rijden voor een gesprek wat korter duurt dan de reistijd maar OK. De kilometerstand van de XC loopt weer langzaam op en ik ben er nog niet achter of het komt doordat de olie inmiddels zo'n 27 maanden oud was of dat het komt doordat ik geswitcht ben naar DBV olie maar na slechts 12.000 kilometer ging de motor rauw lopen dus afgelopen zaterdag de olie ververst en een nieuw interieurfilter gestoken (en wat andere zaken die bij de 300.000 km beurt horen).

Routineklusje uiteraard maar toch kreeg ik geweldige hulp aangeboden van een razend snel kruipende monteur met kleine vingertjes die meteen onder papa's auto kroop om eens te kijken waar dat druppende geluid vandaan kwam (olie). Ik had 'm nog net bij een voet te pakken anders had ie al onder de motorolie gezeten ;D

volvobug

Haha, herkenbaar hoe rap ze zijn, begint al vroeg:

Handtekening? 85011806 en Saffronie.

elmarconi

Citaat van: Taranis op 21-02-2022 16:05:13
Hopelijk is dan het interieur ook voldoende gedroogd: de isolatiematten zijn na een week boven de verwarming nog steeds niet helemaal droog :o

Ventilatie doet veel meer. Laat er een kamerventi tegenaan blazen, dan waait 't zo droog.
--
Autogas Inside . . .

arjenT5R

Ongeziene aankopen vallen vaak best mee :P ... maargoed dat ligt ook aan de vreselijk lage standaard die we hanteren ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Emiel

Citaat van: Taranis op 21-02-2022 16:05:13
Routineklusje uiteraard maar toch kreeg ik geweldige hulp aangeboden van een razend snel kruipende monteur met kleine vingertjes die meteen onder papa's auto kroop om eens te kijken waar dat druppende geluid vandaan kwam (olie). Ik had 'm nog net bij een voet te pakken anders had ie al onder de motorolie gezeten ;D

Hier ook zoeen. Één maal per week moet ie onder de kap kijken of alles goed is ("ja alles is goed pap!")of de grote werkplaats van papa bekijken óf naar ome Johann...😆

3 jaar oud...

Stoelzitting heb ik vorig jaar ook gedaan, 320k km. Zitting niet meer leverbaar maar die van een rechterstoel genomen, gebruikt...maar wat een verschil zeg.

Taranis

Citaat van: Emiel op 02-03-2022 20:28:19
Hier ook zoeen. Één maal per week moet ie onder de kap kijken of alles goed is ("ja alles is goed pap!")of de grote werkplaats van papa bekijken óf naar ome Johann...😆

3 jaar oud...

Stoelzitting heb ik vorig jaar ook gedaan, 320k km. Zitting niet meer leverbaar maar die van een rechterstoel genomen, gebruikt...maar wat een verschil zeg.

Heerlijk :D

Zo is er hier inmiddels een "opa takke" wat "opa tractor" is want daar mag ie op de tractor zitten... Vriendinlief begrijpt er niets van maar kleine man vindt het thuis nóg leuker om de garage in te duiken dan om met de zandbak te spelen :)
Ook hier bevalt de stoelzitting prima: ook na wat langere ritten nergens meer last van. Bijzonder hoeveel verschil zo'n stukje schuim kan maken.

Inmiddels zijn we een paar maanden sleutelen aan het oranje hok verder en begint er voorzichtig wat resultaat te komen:
- bakkeering vervangen (vermoedelijk stuk gelopen doordat de buitenschaal van het tussenlager miste)
- motorolie + bakolie gewisseld
- filters (lucht/olie/brandstof), complete ontsteking + bobine vernieuwd
- nieuwe draagarmen
- interieur weer een soort van toonbaar gekregen na 3 liter groene zeep en een paar avonden bezigheidstherapie
- met dank aan Sbv: werkend portierraam en een stuur wat niet uit elkaar valt
- nieuwe multiriem
- fatsoenlijke buitenspiegel (was kapot)
- werkende claxon

Al een paar ritjes gemaakt al blijft het mega-irritant dat het dak niet waterdicht is en dat is dus ook 1 van de volgende projectjes. Eerst morgen APK, balanceren en uitlijnen en dan volgende week de olieretour van de oliekoeler vervangen. Na de bakkeerring is dat de volgende lekkage: KIM's credo gaat nog steeds op ("een Volvo Turbo lekt, heeft gelekt of gaat lekken maar lekken zal ie).
Dan de ABS controller opsturen naar Thuur en daarna proberen wat interieurdelen te scoren en een goede spuiter te vinden die voor weinagh het dak weer waterdicht weet te krijgen :)

Wat plaatjes bij het praatje:

Mooie verse bakkeering. Had ik nog nooit gedaan maar het vervangen blijkt met het juiste tooltje eigenlijk verrassend simpel (goed gereedschap is dus écht het halve werk).

Oude multiriem was wel ietwat aan vervanging toe...  :eusa_shifty:

De volgende lekkage... volgende week nieuwe olieleiding binnen.

Kleine man is helemaal weg van de coupé en vertikte het om 's ochtends met de XC weg te gaan... het moest met de coupé en meneer liet zich niet vangen:

ik mag thuis geen grapjes maken over de matchende kleuren

Als laatste, een mooie nog nieuwe goodie weten te scoren voor de caaaahhhhhaaaaaabrio die binnenkort ook wel weer eens naar buiten mag (staat nu nog braaf geschorst te verstoffen door een overschot aan auto's ;D ):

de Boeing

Goed bezig weer!

volvobug

Citaat van: Taranis op 11-05-2022 11:31:28
...
ik mag thuis geen grapjes maken over de matchende kleuren
...

Verbluffende gelijkenis  ;D Mannetje heeft groot gelijk dat hij alleen met de Saffron mee wil.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Snellebaksteen

Mooi man, zo'n nieuwsgierig bemoeialletje.
Geniet er maar van, voor je het weet rijden ze er zelf mee weg!
Mijn oudste dochter heeft vandaag haar eerste rijles gehad, ik zie haar nog in de 850 proberen bij de pedalen te komen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

elmarconi

Citaat van: Snellebaksteen op 11-05-2022 21:26:11
Mijn oudste dochter heeft vandaag haar eerste rijles gehad, ik zie haar nog in de 850 proberen bij de pedalen te komen.

Was 3 dagen op zakenreis, mijn oudste heeft de 10V meegenomen. De rest van de week mag ik op de fiets...
--
Autogas Inside . . .