ClassicMies stelt zich voor

Gestart door Classicmies, 22-08-2014 16:39:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Classicmies

Sinds april 2014 ben ik in het bezit van een zilvergrijze Volvo V70 Classic uit 1999. Het is een handgeschakelde 2.5 140pk met 245.000 km op de teller en zwartleren bekleding. Hoewel al 15 jaar oud verkeert de auto in een goede staat. Na enkele maanden zijn me enkele "mankementen" op gevallen waar ik hier op het forum al het een en ander heb kunnen lezen en waar ik iets aan wil gaan doen. Zoals:

* piepend/schurend geluid bij opkomende koppeling bij koude motor;
* schurend geluid in het linker voorwiel bij een bocht naar rechts;
* rechterbuitenspiegel verstelt wel van boven naar beneden maar niet van binnen naar buiten;
* raam aan passagierskant gaat elektrisch wel omlaag maar niet omhoog, wel vanuit bestuurderskant;
* 1 koplampwisser blijft omhoog staan;
* achterklep gaat zwaar omhoog.

Ondanks deze "mankementen" vind ik het een fantastische auto om in te rijden. Ik ben druk aan het lezen op dit forum naar ervaringen van anderen en hoop hier iets van op te kunnen steken.

Aanvulling 19-9-2014

Vandaag er achter gekomen dat het schurende geluid bij een bocht naar rechts in het linkervoorwiel, niet afkomstig was uit het voorwiel maar uit het linkerachterwiel. Ja, ja ik ben een echte techneut  :eusa_clap: Bleek dat de handremkabel niet goed vast zat en bij een bocht tegen het achterwiel aan schuurde. Met een tie-rap handremkabel vastgezet en probleem opgelost.

marc-850

Welkom!
En kom maar op met die foto's!
De mankementen zijn kwaaltjes die bij onze modellen horen, en vrij eenvoudig zijn op te lossen. Ze kunnen er oud mee worden, maar hinderlijk kan het wel zijn.
Wordt het schurende geluid niet veroorzaakt door een versleten wiellager? Hij heeft er wel de kilometers voor.

henry classic v70

Welkom op 't forum.
De mankementen zoals jij ze omschrijft wat betreft het elektrische gedeelte kan veroorzaakt worden door losse stekkerverbindingen of corrosie.
Koplampwisser is een veel voorkomend probleem, wil je deze werkend hebben zul je andere moeten zoeken of de bestaande uitelkaar draaien en gangbaar maken (ik heb de stekker eraf gehaald, wist niet meer maar blijven dan wel netjes in ruststand)
Achterklep zitten gasveren die moeten worden vervangen als de klep zwaar open gaat, dan blijft íe waarschijnlijk ook niet openstaan (of nog net, dan heb je mazzel.... anders een zeer pijnlijke rug) Hier staat een verslag hoe je de gasveren kunt vervangen, gebruuik echter wél de originele gasveren en niet de aftermarket veren..... (originele veren gaan mooi geleidelijk open, aftermarket vren met een rotgang > zere kin haha)

Succes
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

henry classic v70

.,..en het geluid van de koppeling kan goed het druklager/drukgroep zijn.
Even een sleutel-forummer naar laten luisteren, vervangen zou kunnen gezien de leeftijd maar niet qua km's
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

volvov70

History: volvo v70 2.5 20v exclusive 1998
History: volvo v70 xc 2.4T 20v AWD cross country duo tone 08-1999 MY2000
Huidig: škoda Superb artic 2.0 TDI CR 192pk 420nm 2013


Vulk

Citaat van: marc-850 op 22-08-2014 17:05:34
Welkom!
En kom maar op met die foto's!
De mankementen zijn kwaaltjes die bij onze modellen horen, en vrij eenvoudig zijn op te lossen. Ze kunnen er oud mee worden, maar hinderlijk kan het wel zijn.
Wordt het schurende geluid niet veroorzaakt door een versleten wiellager? Hij heeft er wel de kilometers voor.

Mijn ervaring met de wiellagers van onze auto  is dat ze meestal gemakkelijk de 3-4 ton halen, maar het zou kunnen uiteraard.

FGG


Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: