net aangemeld

Gestart door wilfred20v, 12-01-2005 21:48:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenC70ES

Citaat van: Ludo op 15-01-2005 17:55:52
Citaat van: thuur op 15-01-2005 17:38:51
Oeps, dan ben ik verkeerd ingelicht..  :-[

Maar wat is dan de reden geweest waarom in Belgie de GLE als 2.0 20V is geleverd ipv 2.5 10V?? Het vermogen is vergelijkbaar..  ???


Gr 8)

ja, klopt, vermogen is hetzelfde.
maar de BIV (Belasting op In Verkeerstelling) én de jaarlijkse wegenbelasting word berekend op het aantal fiskale pk.
die is voor de 2.0 liters 11pk.
voor de 2.5 is dat 13pk en voor de 2.3 Turbo's 12pk.
verzekering betaal je dan weer aan de hand van het aantal kw.

dus niet zoals je dacht aan de hand van motorinhoud.
je kan bv voor een 3.0L (zeg maar nissan maxima) met een lager vermogen dus minder betalen als voor een 2.0L (T5) met hoog vermogen.
snap je het nog?.  ;D


Fiscale pk's is dus afhankelijk van de motorinhoud zoals Thuur zei... en we betalen hierop jaarlijkse verkeersbelasting.

De BIV (belasting op in verkeersstelling) -> is berekend op wat het hoogste is in de schaal (ofwel fiscale pk ofwel effectieve motor pk's) en is dus altijd het laatste geval ... Dit moet telkens betaald worden als de wagen opnieuw ingeschreven wordt (dus als hij van eigenaar verwisseld) daalt naargelang leeftijd.

Ik betaal dus meer verkeersbelasting als een T5, maar de BIV was de helft (indien nieuw 2500 EUR ipv 5000 EUR).

Schaal van fiscale PK's gaat per 200cc omhoog, en vanaf 2.8 is het per 300cc dacht ik... en worden ze ook een stuk duurder.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

thuur

Dus ik was goed ingelicht en word nu verkeerd voorgelicht?  ;D ;)


Gr 8)

b0nkolok

Nog steeds geen foto. Is misschien een rondrit langs Italië maken.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Volvo comfort

Citaat van: b0nkolok op 17-01-2005 18:04:23
Nog steeds geen foto. Is misschien een rondrit langs Italië maken.

Of hij staat ergens met pech.... ;) En denkt ''Had ik nu maar meer op het forum gelezen dan had ik meer van mn roffel afgeweten'' ;)

RRRRR_Ramon

Citaat van: b0nkolok op 17-01-2005 18:04:23
Nog steeds geen foto. Is misschien een rondrit langs Italië maken.

Of............. hij is even de andere 100619 berichten op dit forum aan het doornemen, dan kan het ook nog wel ff duren voor ie weer terug is op deze!  ;) ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Volvomarnix

In Italië betaal je wel belasting op basis van je cilinderinhoud.

Boven de 2000cc is duur, eronder is goedkoop. (simpel gezegd)

Zodoende heb je in de jaren 70 en 80 zelfs Ferrari's gehad met een 2.0 liter motor. (155 of 180 pk, jawel!)
En ook de vorige generatie Maserati Quattroporte werd in Italië geleverd met een 2.0 liter biturbo motor van  287 pk. (zal waarschijnlijk erg lang meegaan...)

In meen dat Turkije een vergelijkbaar wegenbelastingstelsel heeft als Italië. De Volvo's die je daar ziet rijden zijn allemaal 2.0T. In Italië zie je meestal ook 2.0T rijden...