Blikkerig geluid uit uitlaat? Video beschikbaar

Gestart door Ibidem, 27-08-2014 19:39:25

Vorige topic - Volgende topic

Ibidem

Beste Volvo liefhebber,

Dit is mijn tweede post binnen korte tijd want ben mijn auto nog aan het leren kennen. Vorige topic ging over mijn storing aan mijn gasklephuis welke nu eind sept wordt verholpen samen met onderhoud en APK.  Nu rijd ik nog steeds met de auto want zolang de auto geen afwijkend gedrag gaat vertonen (vreemd toerental, raar stationair lopen, stoten e.d.) is er volgens garage Auto & Emotie weinig aan de hand.

Nu merkte ik vandaag tijdens het achteruit parkeren dat de motor licht aan het stoten was en wanneer ik gas gaf een blikkerig geluid uit de uitlaat/motor kwam wat ik niet herkende? Kan iemand mij vertellen of dit hoort of komt door de storing in het gasklephuis oid? Ken de auto nog niet zo goed dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

Video: https://drive.google.com/file/d/0B6tRUNvAr478clkwazM1VnZzeHM/edit?usp=sharing

Bedankt voor de feedback

Specs:

Volvo S70 2.5 10V 144pk uit 1997 met Vialle LPi G3

Schnappi

misschien een los schotje in een van de uitlaatdempers.

Ibidem

Citaat van: Schnappi op 27-08-2014 20:12:21
misschien een los schotje in een van de uitlaatdempers.
Is dat dan makkelijk te verhelpen of kostbaar? Kan ik ermee doorrijden of is het schadelijk?

twotone

Nieuwe demper, is niet duur (of 't moet de kat zijn, is wel wat duurder) en 't is hoogstens irritant ;)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

Wouter1973

Ik moet zeggen dat ik niets opvallends hoor op het filmpje. De 10-kleppers klinken vaker alsof de kat leeg is of alsof de uitlaat ergens lekt, is me opgevallen. Sommigen beweren zelfs dat de 10-kleppers het beste klinken van alle roffels....  :eusa_think:
Dat lichte stoten kan ik niet plaatsen, maar het soepel bedienen van en 850/V70 koppeling vergt ook wat oefening. Wellicht dat dit het zou kunnen zijn?

Robert855