starten 850

Gestart door WillemA., 24-08-2014 15:09:05

Vorige topic - Volgende topic

WillemA.

Beste forum lezers,

Ik heb het volgende probleem met mijn 850 2.5 20v.
Het starten geeft soms problemen.
Hij kan het 20 keer achter elkaar goed doen maar geeft ook vaak het volgende probleem.
Als ik de sleutel omdraai blijft hij dood, draai ik de sleutel dan terug dan geeft de startmotor 1 klap.
Als ik daarna weer start, moet ik even doorstarten voor hij aanslaat.

Kan ik er van uitgaan dat dit probleem in de startmotor zit of zal het mogelijk een bedradingsprobleem zijn.

Alvast bedankt!

Piere

Dat kunnen verschillende oorzaken zijn. Slechte massa naar het blok (check die dikke masakabel onderaan de versnellingsbak maar even) of een slechte startmotor. Ik heb het zelfs al gehad door een slechte nokkenassensor.
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

WillemA.

Bedankt voor de reaktie. Vind het zelf vreemd dat de auto regelmatig helemaal "dood" is als ik de sleutel omdraai. Vroeg mij zelf af of dat aan de startmotor kon liggen. Maar zal eens kijken of ik een exemplaar van de sloop kan halen, is dus het proberen waard...

)()()sT

Automaat? Dan zou het ook de schakelstandensensor (PNP) kunnen wezen.
Die zorgt ervoor dat je enkel in P of N kan starten ;)

The Demon

Elektrisch deel van het contactslot ral?

WillemA.

De auto is handgeschakeld en ongeveer 80.000km gelden is het contactblokje vervangen. Heb gisteren een startmotor van de sloop gehaald en die wordt dinsdag gemonteerd. Ik laat wel weten of het heeft geholpen.

WillemA.

Nieuwe startmotor geplaatst en het probleem is gelukkig over.  Het zou mooi zijn als ik tot de volgende beurt zonder kosten blijf, dit was een duur jaartje voor de 850.....