HHXX850 - even voorstellen

Gestart door HHXX850, 23-02-2014 22:22:31

Vorige topic - Volgende topic

HHXX850

Hi allen,

In 1999, na een paar jaar in een 240 GLT 2.3l te hebben gereden kocht mijn vader - absoluut geen autoliefhebber - deze handgeschakelde 850 2.5 20V uit 1994 met toen 140.000 km.

Ikzelf, fervent autoliefhebber van toen 13 jaar oud, had liever een BMW voor de deur gezien..Ik gaf de auto wel trouw z'n wasbeurten, leerde er in rijden en verliet in 2004 het nest, waarna er naar de Volvo niet echt meer werd omgekeken.

Recent viel bij mij het kwartje; "deze auto heeft eigenlijk wel wat..". Het blad "de roffel" en het bestaan van dit forum bewijst dat ik hierin niet de enige ben:)

Inmiddels staat er 330.000 km op de klok en onlangs besloot ik me ongevraagd te bemoeien met de instandhouding van m'n vader's 850.

De motorkap heeft ooit op de snelweg kennisgemaakt met een uitgewaaide zijruit uit een seat ibiza.
Dit resulteerde in steenslag 3.0, waar nooit iets aan is gedaan. Zodoende een tweedehands motorkap in kleur op de kop getikt, waarna de auto weer geheel roestvrij was.
De achterlichten - volledig dof geworden - vervangen door V70 classic exemplaren en gelijk de oranje zijknippers vervangen voor witte.
Verder is de achterklepbekleding met een schroef-kitje vastgezet, de afgebladderde voorruit stijlen gefixt en zijn de verroeste ophangbeugels die de achterbumper wat liet hangen vervangen.

De verdere to-do/wishlist:

- dashboard boven dashboardkastje laat los, iemand tips ? ((schroef)bevestigingspunten zijn gescheurd)
- lederen delen van het interieur oppoetsen
- nieuwe automatten
- Kentekenplaathouders vervangen
- middenconsole deksel (nu plastic) vervangen door lederen exemplaar met bekerhouders
- achterspoiler
- nieuwe (zomer-)velgen, bij voorkeur 16 '' Columba's.

Op dit moment woon en werk ik (Ivo, 27 jaar) in Amsterdam, en kom ik af en toe naar Enschede om er wat kilometers bij te rijden:)
Bovengenoemde zal dus een langetermijn projectje worden, maar het lijkt er op dat de drang naar de instandhouding van deze 850 voort komt uit het 850virus waar ik blijkbaar mee ben besmet.

ps. Ik hou me aanbevolen voor een setje Columba's met goede banden voor een zachte prijs!

2.5 20V Estate 1994

V70geRwin

Welkom en ook nog gelijk foto's  :eusa_clap:

Arjanestate

854 T-5 ROOD 1994

kulk

Nette auto!

Plak er zo'n mooie sticker op dan spot ik je wellicht eens  ;)

erdebruin

To finish first, first you'll have to finish !!!!

'95 Volvo 855 T5 AT 220.000 miles US import Emerald Green Metallic / Dark Olive Pearl

hathü

Ziet er top uit. Veel rijplezier er mee.

HHXX850

- dashboard boven dashboardkastje laat los, iemand tips ? ((schroef)bevestigingspunten zijn gescheurd) Done
- lederen delen van het interieur oppoetsen Done
- nieuwe automatten
- Kentekenplaathouders vervangen Done
- middenconsole deksel (nu plastic) vervangen door lederen exemplaar met bekerhouders Binnen
- achterspoiler
- nieuwe (zomer-)velgen, bij voorkeur 16 '' Columba's. Binnen

Foto's volgen!
2.5 20V Estate 1994

petrolhead2.5

supermooie 850  :o koester 'm en rijdt 'm door tot 1.000.000km