Tik tijdens stationair draaien (airco uit)

Gestart door jvommen, 10-01-2005 23:11:26

Vorige topic - Volgende topic

jvommen

Vraagje,

als de auto stationair draait hoor ik om de 5-10 seconden een tik (ongeveer hetzelfde geluid als je de airco aanzet) waardoor het toerental even oploopt (1100 toeren) en dan weer teruggaat naar zeg maar 900 toeren. Ik heb de airco dus UIT staan. Wat betekent dit, en kan ik er iets aan doen?

Groeten,

Jim

baxie

Ook de blower van de voorruit afgezet? Want dan slaat je airco namelijk wel aan.

speedyT5

Citaat van: 855R op 10-01-2005 23:11:26
Vraagje,

als de auto stationair draait hoor ik om de 5-10 seconden een tik (ongeveer hetzelfde geluid als je de airco aanzet) waardoor het toerental even oploopt (1100 toeren) en dan weer teruggaat naar zeg maar 900 toeren. Ik heb de airco dus UIT staan. Wat betekent dit, en kan ik er iets aan doen?

Groeten,

Jim

ik zou eens onder de motorkap kijken en zien of de electromagnetische koppeling van de aircopomp in en uitschakelt gelijk aan de frequentie van de tik die je hoort.
dan weet je meer 8)
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

thuur

Klinkt iig wel als de airco... Er zijn een aantal standen waarop de airco de knop 'off' overruled! B.v. naar helemaal koud gedraaid, of zoals gezegd op de ramen.

Gr 8)

jvommen

Ok, airco heb ik op off stand staan (en niet op de ramen). Blower staat op "0" (dus niet op auto) en de tik is er nog steeds. Ik heb onder de kap geluisterd en ik kan het niet goed localiseren. Aan de voorkant van het blok zit iets dat bedekt is met een zwarte plastic kap. In die buurt zit het ergens, maar in ieder geval niet aan de kant van de distributieriem...

Kan dit ook misschien te maken hebben met het feit dat mijn lambda zonde of lM meter kapot is? Hij zuipt als een gek en de pk's komen er niet uit. Volgens mij heeft het een niks met het ander te maken, toch?

En dan toch maar even deze vraag: is het moeilijk om het verschil tussen een kapotte LM-meter en een Lambda sonde te herkennen? boven 3500 toeren begint ie te "stotteren" en ik moet trappen om de 160 te halen... (turbo meter slaat wel normaal uit) Als ik minder gas geef heb ik het gevoel dat ie veel beter in toeren wil draaien (maw hij krijgt te veel benzine)

baxie

Onder de zwarte kap rechts zit je gasklep en je stationaire regelklep. Stotteren kan b.v. zijn dat ie gaat lopen op 4 cilinders ipv 5. Dus geen pk's en veel verbruik. Ik zou je bougies, verdelerkap en bougiekabels maar eens goed controleren!!