Motormanagement.

Gestart door WillemA., 25-09-2014 20:19:56

Vorige topic - Volgende topic

WillemA.

Beste forum leden,

Ik heb het volgende probleem.
Sinds vandaag brand het lampje van het motormanagement.
Op lpg is er geen enkel probleem te merken.
Op benzine loopt de motor heel onregelmatig. Op een gegeven moment sloeg hij uit.
Na enkele keren starten, aanslaan en gelijk weer uitvallen, was de auto bij de volgende startpogingen helemaal dood.
Een tijdje gewacht en toen starte de auto wel weer maar bleef beroerd op benzine lopen.

Foutcode's al laten uitlezen maar die brachten nog geen duidelijke verklaring. Lambda sonde's lijken goed te werken.
Hopelijk weten jullie iets wat mij op weg kan helpen.

Voor de duidelijkheid ik heb een 850 2.5 20v bouwjaar 1996, handbak en lpg dampinstallatie.

Noot

Wat zijn dan die foutcodes??

WillemA.

Gaf diverse foutcode's o.a lambda en lmm.
Monteur gaf aan dat lambda kwam door lpg loop. Dit bleek ook zo te zijn want na reset verdwenen alle foutcode's en de waardev van de lambda bleken goed. Ook lmm code kwam niet terug.

Noot

Vind het een beetje raar dat je die foutcodes afwimpelt.
Motor loopt raar nadat het motormanagement lampje is gaan branden, dat is natuurlijk geen toeval. Je motormanagement lampje gaat branden nadat er een foutcode is geregistreerd, dus moet een van die foutcodes je toch in de goede richting sturen lijkt me...

WillemA.

Vandaag wederom foutcode's laten uitlezen. Gaf wederom lmm aan. Heb nu de stekker los gekoppeld en kijken of de klachten er nu ook zijn. Toen ik bij de garage was, waren de klachten ff verdwenen. Zal morgen des meer duidelijkheid hebben denk ik.