effe voorstellen heb een t5 gekocht en heb een probleempje!

Gestart door marten, 19-01-2005 21:16:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marten

Hallo allemaal,
Terug van weggeweest heb eerst een 850 sedan gehad 2.0 i op gas en was me tegen gevallen op het vermogen.
Ik heb vorige week een t5 estate gekocht van bouwjaar 94 met complete onderhoudshistory  en een heel pak rekeningen heeft gelopen 344000 km,maar toch zijn er een paar dingen waar ik een vraagteken bij heb ik hoop dat iemand me kan helpen.
*automaat schakelt bij rustig rijden heel soepel maar als je flink gas geeft dan schokt hij toch wel iets maar het kan natuurlijk met de km te maken hebben.
*en als ik kick down geef heb ik het gevoel dat hij af en toe in houd,maar niet altijd de ene keer wel en de ander keer niet.

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen verder ben ik erg tevreden over de auto en hoop dat ik hem nog lang in bezit mag hebben.
b.v.d  groetjes Marten

daytonawim

Welkom terug en veel plezier met je nieuwe "race"monster :-)


Gauw lid worden en de bak laten fluschen mischien :-)

Yackall

Citaat van: marten op 19-01-2005 21:16:38

*automaat schakelt bij rustig rijden heel soepel maar als je flink gas geeft dan schokt hij toch wel iets maar het kan natuurlijk met de km te maken hebben.




Welkom en heel veel plezier met je T5.


Eigenlijk hoort dit in een andere categorie, maar als jij het niet verklapt doe ik dat ook niet:
Vraagje: als je flink gas geeft bedoel je dan 'hernemen' en dus terugschakelen, of vanuit stilstand?
Bij mijn AT is het nl. net andersom. Als ik vanuit stilstand rustig wegrij en de AT schakelt door de versnellingen heen, dan voel ik hem beter dan als ik wat sportiever wegrij. Dan voel ik hem bijna niet.
En bij hernemen ligt het eraan of de koppelomvormer wel of niet 'meedoet' (weet niet zo goed hoe ik anders moet zeggen). Als de AT 'locked' is en hij gaat bij hernemen 'unlocken' (in goed nederlands) dan voel ik dat wel als een klein schokje.

Volvo comfort

#3
hey,

Welkom en veel veilige kilometers toegewenst..

Heb je nog garantie op je wagen...

zo ja,

Rij dan even naar een Volvo Garage en laat hun even met je meerijden.... die kunnen je meestal zo zeggen wat je moet checken/vervangen....

En ook al heb je geen garantie ...dan weet je in iedergeval waar je aan toe bent... ;)
gr. Koos

ineke

Gefeliciteerd!

Ik heb dezelfde auto met nagenoeg dezelfde km-stand en wat je beschrijft, lijkt me redelijk normaal.
Bij twijfel even laten nakijken door een Volvo-monteur, zoals Koos voorstelt.

ineke

Rad

Welkom op het forum.
Zo te horen hoef je je niet echt zorgen te maken, komt mij bekend voor, al is het moeilijk oordelen natuurlijk.

Keesjan

Hallo Marten,

Gefeliciteerd met je auto. En zoals Ludo al zei; niet zo druk om maken hoor. Ik heb ook een automaat en die schakelt ook af en toe eens ietwat schokkerig. In sportstand bij redelijk gas erop gaat het allemaal geruisloos. Langzaam rijdend krijg je een duwtje van 1 naar 2 en bij vol gas op het rechte eind vanuit stilstand wil hij ook wel eens schokken.
Nieuwe transmissieolie erin maakte bij mij de boel een stuk soepeler en ik wil hem binnenkort eens flushen, maar dan moet ik tzt een ander forumlid vinden die mij eens wil helpen.....
Kijk de olie eens na, door een schone witte lap over de peilstok te halen. Die zal rood van kleur moeten zijn in de meeste gevallen. kan ook wat gelig zijn. Als de olie bruin of zwart is, of verbrand ruikt, vervang dan zowieso de transmissievloeistof. Kost relatief weinig.

groetjes,
Keesjan

daytonawim

keesjan, wat dacht je van de komende sleuteldag lekker binnen met goede spullen bij de dealer :-)

moet je je wel tijdig aanmelden als nieuw lid :-)

Rad

Ik voel een automatischetransmissieoliewisselminimeeting aankomen. driemaalwoordwaarde. ;D ;D

Ik lees de laatste weken van erg veel forummers dat ze de automaat willen flushen.

Keesjan

vanmiddag nog eens extra kritisch geluisterd/gevoeld naar het schakelgedrag van mijn automaat. In sportstand voel ik helemaal niks en moet je goed luisteren om het schakelen te horen. Nou las ik ook iets dat de druk in de bak hoger zou zijn in sportstand en dat daardoor de bak soepeler zou werken. Ik weet niet of dat juist is, maar in ieder geval vind ik het rijgedrag in sportstand fijner en je hoort de roffel ook beter op toeren komen bij versnellen.

marten

Hallo iedereen,
Bedankt voor jullie informatie ik heb het een en ander geprobeerd en inderdaad als ik optrek met de auto en ik hou konstant 2500 toeren dat de auto blijft trekken dan gaat het inderdaad heel soepel ,het is alleen op het moment als de auto wil schakelen en je laat net van te voren het gas los,dan voel je een schokje.
Ik heb de olie nagekeken van de automaat die staat netjes op peil en is nog mooi rood.

Keesjan

Geen zorgen maken dan en lekker genieten van je auto. Ik had toen ik met mijn eerste automaat (deze dus) ging rijden, een beetje verkeerd referentiekader. Ik had af en toe eens gereden met een daimler sovereign automaat en daar voel en hoor je dus helemaal niets.
Nu is de automaat van een 850/X70 vast een klasseproduct maar toch niet helemaal te vergelijken denk ik.
Dus zolang de olie mooi is en de bak geen gekke dingen doet en kraakt enzo, niets aan het handje lijkt mij.