Klepseals vernieuwen bij 850 estate - 2.5i - 20V - 1994 (400.000 km.)

Gestart door volvogeo, 10-09-2014 23:29:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvogeo

Hallo roffelaars,

Mijn trouwe 850 verbruikt ca. 1 ltr. olie (10W-40) op 1.000 km. en geeft als ie net op temperatuur is gekomen een blauwe pluim bij gasgeven na langer stationair draaien. Na een koude start geeft ie normale witte waterdamp, wel met een vies olieluchtje. Tijdens lange ritten (ca. 100 km.) is de blauwe pluim na langer stationair draaien verdwenen als ik gas geef en ruikt ie intens naar 'rotte eieren' van de Kat.

Een lektest geeft de volgende waarden; cil. 1 - 30%, 2 - 20%, 3 - 40%, 4 - 25% en 5 - 45%. De compressie is 14 - 14 - 14 - 14 - 13 bar en is dus OK. De motor loopt verder ook prima en de bougies zien er altijd normaal uit. In overleg met Forté Ned. heb ik alle reinigingsprocedures uitgevoerd (incl. olefin op de zuigers), het resultaat was nihil. Het carter ventilatiesysteem (vat met alle slangen) is recentelijk vernieuwd (was niet vervuild trouwens).

Ik wil nu eerst de klepseals (laten) vernieuwen. Is er een roffelgenoot met ervaring (in Noord-Holland of omgeving) die deze klus netjes (zonder kop lichten) kan doen tegen een redelijke vergoeding?

Ben benieuwd!
Groet,
volvogeo

Boeijke


volvogeo

Groet,
volvogeo