wielkast roest

Gestart door Schnappi, 24-09-2014 19:55:37

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Ik heb zelf een voorkeur voor brunox afgewerkt met een epoxyprimer. Kan nog een kleurlak overeen indien nodig.
Nadeel van Fertan vind ik dat je het heel er goed moet naspoelen.

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 25-09-2014 08:15:07
Zo goed als alle 850's kunnen wel een aanpak roest in de wielkasten gebruiken.

Bwah, voor dat het volledig doorgeroest is, ben je weer 20 jaar verder...

:evil:

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 25-09-2014 19:57:11
Citaat van: -D©©©L- op 25-09-2014 08:15:07
Zo goed als alle 850's kunnen wel een aanpak roest in de wielkasten gebruiken.

Bwah, voor dat het volledig doorgeroest is, ben je weer 20 jaar verder...

:evil:

Klopt, volvo's roesten langer.

Vulk

In mijn grijze, uit 1996, één van de laatste 850's dus, zaten er zelfs kleine gaten in.

Schnappi

zojuist de operatie uitgevoerd, viel op zich mee met de roest meest oppervlakkig.

ook de wielkuip verwijderd  :o een en al zand etc etc maar geen roest gelukkig.

zoveel mogelijk roest weggescheurd en schoongeblazen met lucht daarna een goede laag hammerite aangebracht, nu een tijdje laten drogen en daarna wat tectyel ml en  bodysafe tectyl erover heen.

moet dan weer een tijdje tegen kunnen.

het is wel zo dat de bestaande tectyl laag al wat dun begint te worden op sommige plekken zinklaag al zichtbaar, deze ook maar schoonmaken en tectyl overheen, maar de auto is ook alweer 15 jaar oud.

heb jij Rob toen alleen hammerite gebruikt?
Citaat van: Rob V70 op 25-09-2014 19:09:10
Mijn ervaring met hamerite is dat het een dikkehuid wordt en dat het eronder gewoon doorroest. Ik heb dit bij vorige auto gedaan en moest het ieder jaar weer afkrabben en herhalen.
Wat ik nu doe is de roest zoveel mogelijk verwijderen en dan fertan erop. Dit is een roestomvormer. Vervolgens netjes schoon maken, gronden en aflakken en blanke lak.

Uit het zicht kun je het natuurlijk ook anders nabehandelen.
Heb vooralsnog geen probleem gehad met deze methode.

-D©©©L-

Citaat van: Vulk op 25-09-2014 20:08:53
In mijn grijze, uit 1996, één van de laatste 850's dus, zaten er zelfs kleine gaten in.

Dat is enkel een gevolg van een poging van het vehikel om op te gaan in de ondergrond waarop deze meestal gereden word.  ;D

twotone

Citaat van: Vulk op 25-09-2014 20:08:53

Dan was dat dus nog maar de beginfase ;D ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P