Trillen auto

Gestart door komijn, 28-09-2014 12:59:01

Vorige topic - Volgende topic

komijn

Sinds een maand zijn wij in het bezit van een C70 2.4 turbo cabriolet. Heeft achterstallig onderhoud maar alles is nu nagelopen en zaken die gedaan cq vervangen moesten worden zijn uitgevoerd.
Probleem is nog het trillen van de auto tussen de 80 en 100 km per uur. Bij lagere en hogere snelheid is er geen probleem. Auto is al uitgelijnd.
Iemand een idee wat het kan zijn? Ben zelf niet technisch dus alles moet ik laten doen. Als er iemand is die wil kijken kom ik met alle plezier naar je toe.

NielZ3qp

Banden ook laten balanceren? Rond de 80km/h is zo'n typische snelheid voor net niet goed gebalanceerde banden namelijk.
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

komijn

Dank je Niels voor je reactie. Daar ga ik wel van uit. Heeft 4 nieuwe banden gekregen. Zit toch standaard bij de montage?

komijn

Bouwjaar is overigens 2000.

NielZ3qp

Ik gok dat het balanceren niet nauwkeurig genoeg is gebeurd of misschien dat ze moeten balanceren met de wielen nog aan de auto mocht dat nodig zijn.
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

Lunadust

Het kan ook een hoogteslag zijn.
Onbalans is meer bij 105 tot 115 km.

Techneut, geen dichter.

leons850

En bij 130-140 dan?  :eusa_think:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Lunadust

Zo  hard rijd ik nooit.
Techneut, geen dichter.

komijn

Kan altijd nog even laten kijken naar het balanceren.
Wat is hoogteslag?

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

komijn

Dank je, maar in het filmpje gaat het over vernieuwde banden, niet over volledig nieuwe toch. Er zitten nieuwe Pirelli's onder.

Marc O.

Ik heb hoogteslag gehad in splinternieuwe Kumho's, dus onmogelijk is het zeker niet.
...The Nile isn't just a river in Africa...

peteRRR

Filmpje gaat even over het begrip,.Hoogteslag. ;)
Oud of nieuw als het in je banden zit gaat het hobbelen.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

komijn

Dank je PeteRRR, laat het wel even checken naast het balanceren. Als het dit fenomeen zou zijn verdwijnt het dan weer boven de 100 km per uur?

V70geRwin