ETM contactloos maken succesverhaal

Gestart door moorf01, 13-10-2014 09:01:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

moorf01

Beste leden,

Mocht iemand overwegen of spelen met het idee zijn/haar ETM aan te passen naar een contactloze sensor ( Vishay).
Dit heb ik vorig weekend succesvol gedaan. Ervaringen en instructies zijn via pm op te vragen. Ik heb ook foto's ( matige kwaliteit) en een lijstje met benodigdheden.

Laat je niet afschrikken door mensen die zeggen dat je alles opnieuw moet laten inleren..dit is niet waar mits je je eigen ETM ( passend bij je eigen auto) aanpast. Het schijnt daarnaast ook zo te zijn dat er wel uitwisselbaarheid is tussen verschillende modules maar dat dan de standaard waarden (voltage, hoeken etc) gelijk moeten zijn.

Anyways...geen geschommel meer en rare verschijnselen dankzij een sensor die notabene uit Nederland komt ( 35 euro)

Gr Frank

Snellebaksteen

Wat een goeie actie!
Zou je het geen leuk idee vinden om hier een How-To van te maken?
Een mooie uitgebreide bouw beschrijving met wat foto's? Dan heeft iedereen er direct wat aan.
Je zult zien dat dit soort How-to's de hele wereld over gaan en dat je van alle kanten veel lof en bedankjes gaat ontvangen. Erg leuk!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

moorf01

Heb zelf weinig tijd momenteel om zo'n how to te schrijven, buiten dat komt een groot deel  vanuit een bestaande (zeer warrige) manual.

Maar doordat die manual zo warrig is schrikt dat ook af. Het blijkt dat als je wat ervaring hebt met dingen (met beleid) loshalen en repararen, het zeer goed te doen is.

Ook het solderen van de in en output pinnen is gewoon makkelijk met goede vloeistof en tin. Dat epoxien van alles is iets riskanter en de tijd moet uitwijzen of het inderdaad een permanente oplossing is....het magneetje wordt namelijk op de gasklep as gelijmd waarna de sensor op de behuizing wordt gelijmd/geklemd. Ik heb temp bestendige epoxy gebruikt maargoed.. ;)

Linkje naar originele bestand:

https://www.box.com/s/mylsfw3v71hutllwje03

Tevens bestaat er een foutboom waarmee je kunt nagaan of de fout in de stroomvoorziening ligt ( wat bij ook het geval was overigens) en een manual om in turbo gevallen de ETM te verwijderen ( makkie)