[OffTopic] Volvo 960 Alarm

Gestart door J.D.854, 28-09-2014 20:43:09

Vorige topic - Volgende topic

J.D.854

Vorige week mijn 850 verkocht via het forum, en sinds dit weekend in bezit van een prachtige 960 2.5 24v uit 1994. De 850 weggedaan omdat ik weer een automaat wilde.
Nu heeft de vorige eigenaar de zekering van het alarm eruit gehaald, omdat die volgens hem de accu leeg trok. Het systeem werkt wel gewoon perfect als de zekering erin zit. Nu dacht ik ergens gelezen te hebben dat bij een origineel alarm in de 850 de noodstroom accu de boosdoener kon zijn van lekstroom, is dat bij de 960 ook het geval?

Vraag het liever hier, omdat er veel expertise is, en het 700/900 forum niet echt actief lijkt.
<<< Volvo 855 2.3 T-5 Automaat>>>

Jeroentjuh

Wat voor alarm kastje heb je erbij? Idd zelfde alarmen als die in de 850 gebruikt werden....

J.D.854

2 van de onderstaande afstandsbedieningen:

Maar dan zou het dus helpen als ik de batterijen uit de sirene haal?

Jeroentjuh

Sluit alles eens aan en meet dan de ruststroom eens, vergelijk dit met de ruststroom als de zekering eruit is. Daarna zou je de sirene eens kunnen afkoppelen om te kijken of dit van invloed is op de ruststroom....

J.D.854

Was even zoeken, maar heb de stekker los, en ben nu aan het meten. Auto op slot met de afstandsbediening, gewicht op alarmschakelaar onder de kap, en multimeter op 20v ingesteld, direct op de accu.
Blijft voorlopig al even op 12.30v staan.

Jeroentjuh

Citaat van: J.D.854 op 29-09-2014 12:19:32
Was even zoeken, maar heb de stekker los, en ben nu aan het meten. Auto op slot met de afstandsbediening, gewicht op alarmschakelaar onder de kap, en multimeter op 20v ingesteld, direct op de accu.
Blijft voorlopig al even op 12.30v staan.

Spanning zegt niets, je moet de stroom meten. Ampèremeter tussen de minpool en de accu in. Mag maximaal zo'n 25mA zijn als de auto op slot staat....

J.D.854

Heeft nu sinds gistermiddag op het alarm gestaan, met de sirene afgekoppeld, en hij deed het zojuist nog perfect. Zag ook dat de speaker in de sirene was los geknipt.
Ander alarm gerelateerd vraagje, horen de knipperlichten te knipperen als je hem op/af het alarm zet, want dat doen ze nu niet?

maruska

dat is allemaal in te programmeren bij guard 1
dus of je lampjes knipperen, of de toeter ff toetert, noem het maar op. ook de mate van detectie
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

J.D.854

Zag zojuist dat ik het originele boekje er nog bij heb, morgen maar is voor gaan zitten.