Waar ga jij heen op vakantie in 2015?

Gestart door elianmars, 09-10-2014 23:20:56

Vorige topic - Volgende topic

Petrus64

Oostenrijk via Zwitserland dit jaar... wel op de motor natuurlijk.   :eusa_dance:

Marc O.

Citaat van: knoertS70 op 04-03-2015 12:46:08
Citaat van: StefanCJ op 04-03-2015 11:28:43
We gaan in de meivakantie een weekje naar La Pineda (bij Salou, Spanje). Verblijf van zaterdag t/m zaterdag, uiteraard met de auto.

Het plan is om vrijdag na de spits te gaan rijden zodat we zaterdagmiddag op de plaats van bestemming zijn. Normaal gesproken rij ik altijd via Maastricht - Luxemburg - Metz - Dijon - Lyon - Montpellier etc. De meeste routeplanners geven de route via Antwerpen - Parijs aan. Wie kent beide route's en wat zijn de voors en tegens? Over Parijs is weer eens wat anders maar als het r*k is neem ik gewoon de oude vertrouwde route. Vertrek vanaf IJsselstein (bij de A2, voor de A27).

:)

Via Parijs is een hele saaie route, honderden kilometers niets. Voordeel van de andere kant langs is ook het tanken in Luxemburg. In afstand scheelt het haast niets. Hooguit 40/50 kilometer.

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Beide routes gereden en mijn voorkeur gaat absoluut uit naar de route via Parijs. Vooral zuidelijk van Parijs veel leuker dan via Lyon.
...The Nile isn't just a river in Africa...

)()()sT

Ja, mooi over de A75 en de brug bij Millau 8)

Marc O.

Citaat van: Marc O. op 02-01-2015 23:10:31
Zeer waarschijnlijk weer net als vorig jaar 3 weekjes naar Bandol, Côte d'Azur. En dan voor 2016 maar weer eens iets nieuws verzinnen :)

Inmiddels twee weken Bandol geboekt. Zelfde appartement als vorig jaar. Zijn nog iets aan het zoeken voor de derde week, eveneens Côte d'Azur of anders richting Annecy of misschien wel Zwitserland.

blastaway

Wij zijn aan het oriënteren voor Zweden en ziet goed uit. Met de boot van travemunde naar trelleborg en dan of in de buurt van malmo of karlskrona
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

Jan_D.

Citaat van: Marc O. op 04-03-2015 18:28:42
Citaat van: knoertS70 op 04-03-2015 12:46:08
Citaat van: StefanCJ op 04-03-2015 11:28:43
We gaan in de meivakantie een weekje naar La Pineda (bij Salou, Spanje). Verblijf van zaterdag t/m zaterdag, uiteraard met de auto.

Het plan is om vrijdag na de spits te gaan rijden zodat we zaterdagmiddag op de plaats van bestemming zijn. Normaal gesproken rij ik altijd via Maastricht - Luxemburg - Metz - Dijon - Lyon - Montpellier etc. De meeste routeplanners geven de route via Antwerpen - Parijs aan. Wie kent beide route's en wat zijn de voors en tegens? Over Parijs is weer eens wat anders maar als het r*k is neem ik gewoon de oude vertrouwde route. Vertrek vanaf IJsselstein (bij de A2, voor de A27).

Via Parijs is een hele saaie route, honderden kilometers niets. Voordeel van de andere kant langs is ook het tanken in Luxemburg. In afstand scheelt het haast niets. Hooguit 40/50 kilometer.

Daar ben ik het dan weer niet mee eens. Beide routes gereden en mijn voorkeur gaat absoluut uit naar de route via Parijs. Vooral zuidelijk van Parijs veel leuker dan via Lyon.

Als je overdag rijdt, is Parijs en A75 geen gek idee. Als het gaat om verplaatsen ipv reizen zou ik de gewone route nemen. Heb je wel zo'n telepeage- transponder? Ik heb er al jaren plezier van en tegenwoordig zijn ze ook simpel bij de ANWB te bestellen en hoeft het niet meer zo als vroeger via een Franse bankrekening betaald te worden.
Op viamichelin.com kun je trouwens routes en tolkosten bekijken en bijna alle toltarieven staan hier:

http://www.autoroutes.fr/FCKeditor/UserFiles/File/D%C3%A9pliant%20tarifs%202015%2001.pdf

Marc O.

Citaat van: Jan_D. op 04-03-2015 19:01:40
Heb je wel zo'n telepeage- transponder?

Inderdaad een aanrader! Heb nu ook een aantal jaar zo'n ding en je bespaart, zeker als het echt druk is, een hoop tijd bij de tolpoortjes. Naast de normale toltarieven betaal je alleen een borg (die je uiteraard weer terug krijgt als je het ding weer inlevert) en €2,- voor iedere maand dat je er daadwerkelijk gebruik van maakt.

Ik had hem trouwens in Frankrijk besteld via Appr. Geen Franse rekening nodig, wél een creditcard.

StefanCJ

Bedankt voor de tips. Vermoedelijk via Parijs deze keer. Zo'n transponder is wel handig, ik zal even bij de ANWB gaan kijken.

mitchelli

Citaat van: Marc O. op 04-03-2015 18:31:27
Zeer waarschijnlijk weer net als vorig jaar 3 weekjes naar Bandol, Côte d'Azur. En dan voor 2016 maar weer eens iets nieuws verzinnen :)

Inmiddels twee weken Bandol geboekt. Zelfde appartement als vorig jaar. Zijn nog iets aan het zoeken voor de derde week, eveneens Côte d'Azur of anders richting Annecy of misschien wel Zwitserland.

Bandol is denk wel mn lievelingsplek aan de Cote d'Azur. Al vaak geweest. Mooie omgeving. Zeer mooie weg ernaar toe ook, langs het Paul Ricard circuit! Circuit nog weleens onveilig gemaakt met de zwarte 854. Gaan er dit jaar denk weer heen. Camping VALLONGUE.  :eusa_dance:
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Marc O.

Citaat van: mitchelli op 05-03-2015 12:56:22
Citaat van: Marc O. op 04-03-2015 18:31:27

Bandol is denk wel mn lievelingsplek aan de Cote d'Azur. Al vaak geweest. Mooie omgeving. Zeer mooie weg ernaar toe ook, langs het Paul Ricard circuit! Circuit nog weleens onveilig gemaakt met de zwarte 854. Gaan er dit jaar denk weer heen. Camping VALLONGUE.  :eusa_dance:

Dan ken je vast en zeker ook wel de geweldige wijnen die er gemaakt worden. Vorig jaar met een doosje of 10 naar huis gekacheld  :eusa_drool: ;D

Ben

Begin Juli met een groep Volvoliefhebbers naar de fabriek in Zweden.

NielZ3qp

In juli 3wk met vrouw en kids naar Bulgarij aan de zwarte zee. Drie kamer appartement met airco  :eusa_dance: (ik kan niet tegen die hitte). Daarna in oktober nog 10 dagen richting Las Vegas en een rondje van 4 dagen op een Harley. Een stuk Route 66 naar Grand Canyon, dan Page en dan via Zion weer terug naar LV.

Vervelend jaar wordt dit, echt afzien  ;D
V70 Classic T5 Los Pollos Hermanos Edition is niet meer...

StefanCJ

Citaat van: StefanCJ op 04-03-2015 22:22:25
Bedankt voor de tips. Vermoedelijk via Parijs deze keer. Zo'n transponder is wel handig, ik zal even bij de ANWB gaan kijken.

We gaan over Parijs. Net een hotel geboekt in Issoire (kleine 200km voor Millau) voor de heenreis. Terug doen we in één keer.

de geneRaal

Met de campert naar gorges du verdon  ;D
Blackstone under construction

Marc O.

Citaat van: StefanCJ op 06-04-2015 13:10:59
Citaat van: StefanCJ op 04-03-2015 22:22:25

We gaan over Parijs. Net een hotel geboekt in Issoire (kleine 200km voor Millau) voor de heenreis. Terug doen we in één keer.

Wat (dan voor een volgende keer, of voor iemand anders) nog wel een leuke tip is voor een overnachtingshotel, is Hotel Chateau Creissels, dichtbij Millau. Niet eens belachelijk duur, en met een geweldig goed restaurant (wel duur ;D).