BlackPearl stelt zich voor....

Gestart door BlackPearl, 14-10-2014 15:56:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blauweroffel

Mooi , mooi!!

Maarreh... zie ik het nu goed en hangt de achterbumper er niet strak aan? Dus wrschlk nieuwe bumpersteunen achter?

BR

BlackPearl

#31
Sooo waren weer met weer een aantal verbeteringen aan het Aubergine Project  ;D

Nieuwe distributieriem met spanrollen
Nieuwe waterpomp (volgens de monteur vast gekit en veel te strak gemonteerd) Hij liet mij de oude zien en dat was er 1 met plastic schoepen!!  :eusa_sick: Ik had er 1 aangeschaft met natuurlijk metalen schoepen  :angel:
Nieuwe achterveren, de oude kon de monteur met zijn handen indrukken  ;D Verschil is goed te zien en te merken met rijden  ;)
Nieuw koelstof expansievat gemonteerd
Helemaal goed allemaal maar bij het ophalen meldde de monteur dat de radiateur aan het zweten was....Die heb ik zelf maar vervangen  ;D Zonder plaatjes is er geen zak aan dus hierbij....



Mint in box  ;D



Verder zag ik dat ik nog geen plaatjes van het interieur had geplaatst  ??? Mijn vrouw heeft de voorstoelen gereviseerd en de midden armsteun opnieuw bekleed  :eusa_clap:







Verder heb ik het beruchte kilometertellerwieltje vervangen en hij telt nu trouw zijn kilometers weer op  ;) Nu nog de radio een keer maken en deze week laat ik hem ook uitlijnen.



Oja hier in de Achterhoek leven we op de kop....kan iemand mij misschien uitleggen hoe ik de 850 weer goed op zijn plek krijg?  ;D


volvobug

Camera 180 graden draaien bij het nemen van foto's!
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Vulk

Dat interieur ziet er strak uit! Wat is er aan de stoelen gedaan?

BlackPearl

@Vulk de stoelen zijn er natuurlijk eerst uit gehaald  :P Daarna gedemonteerd, kussens hersteld en omgewisseld(dus links naar rechts), er is een nieuw stuk leer ingekomen lendesteun van de bestuurderskant, alle naden weer opnieuw gestikt en bijgeverfd  :angel: Handig als je vrouw autobekleder is  ;D

Willem Broeders

Knap werk, die stoelen!

Weet jouw vrouw ook raad met het bekleden van originele T-5R stoelen?

Gr. Willem

BlackPearl

#36
Soooo weer ff een update vanuit de Achterhoek want onze 855 Aubergine heeft er een familielid bij  :eusa_dance:



Volvo 960 3.0 24v 165xxxkm NAP, APK nieuw, dealeronderhouden, onderhoudshistorie vanaf 2001 erbij  ;D



Was echt een koopje  :D vorige week donderdag stond ie op MP, vrijdagmorgen stonden we om 11:00uur in Ermelo en om 12:00 reed ik ermee weg  8) Altijd al een 960/S90 willen hebben en nu kwam deze heel betaalbare en met een hele mooie kilometerstand voorbij, dus ja direct toeslaan! Technisch helemaal klaar van distributieriem tot automaat gespoeld, het is allemaal de laatste 5 jaar/7500km gedaan! Maarre......er zijn natuurlijk ook minpuntjes  ;D maar allemaal dingen die wij beroeps/hobbyhalve doen dus kom maar op!  :angel:



WTF! Denk een gevalletje waterschade icm stoelverwarming  :eusa_wall: Volgende week zaterdag donorstoelen ophalen  ;)






Dakje spuiten en een spotrepair direct ff een potje lak bij laten maken voor wat bijtip werk..



Hier een nieuwe voor bestellen...



Het bekende euvel van de 900serie, mijn vrouw is al druk aan het brainstormen hoe ze dat het best kan fixen  :eusa_clap:





De andere 4 Mercurius velgen laat ik poedercoaten..



Ach ja...hij was van een ouder echtpaar geweest...check de kokosmatten.. ;D



En dat hebben die mensen er in 2001 voor betaald met inruil van hun Rover 820... ::)

Enja ik weet het is niet het 900Forum maar als jullie het leuk vinden om op de hoogte te blijven van onze vorderingen dan zal ik het hier posten. Ik ben er in ieder geval heel blij mee en heb er zin in om ermee aan de slag te gaan. Voorlopig staat ie geschorst op de oprit en blijven we lekker rondrijden in de 855... ;)

Eric850R

Leuk om te lezen hoor! En je schrijft al 960 / S90. Was dat destijds alleen een naamsverandering of was er ook een facelift? Ik kijk nog wel eens een V90 uit die tijd en die zijn toch nog net iets anders als de 960 3.0 24V?

BlackPearl

Bij mijn weten heeft het 3.0 blok uit de S90/V90 180pk ipv de 204pk die een 960 hoort te hebben, verder is het interieur wat veranderd. Leder met alcantara.... :eusa_drool:

ddvries04

Citaat van: Eric850R op 02-02-2019 09:01:54
Leuk om te lezen hoor! En je schrijft al 960 / S90. Was dat destijds alleen een naamsverandering of was er ook een facelift? Ik kijk nog wel eens een V90 uit die tijd en die zijn toch nog net iets anders als de 960 3.0 24V?


Citaat van: BlackPearl op 02-02-2019 10:48:07
Bij mijn weten heeft het 3.0 blok uit de S90/V90 180pk ipv de 204pk die een 960 hoort te hebben, verder is het interieur wat veranderd. Leder met alcantara.... :eusa_drool:

Nokkenassen van een 204- en 180pk 3.0 24v zijn anders, zijn zo uit te wisselen. 3.0 960's zijn nooit met M90 handbak geleverd, 3.0 S/V90's wel.
Interieur van een S/V90 is net wat anders dan dat van een 960, sommige delen zijn net wat ronder. Denk hierbij aan het dashboard/paneel rondom de schakelpook.

1984 760 T5 (B5234T3, M4.4, Schutten chip)
̶1̶9̶9̶9̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶M̶E̶7̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
̶2̶0̶0̶1̶ ̶V̶7̶0̶ ̶T̶5̶ ̶(̶B̶5̶2̶3̶4̶T̶3̶,̶ ̶L̶P̶I̶,̶ ̶S̶c̶h̶u̶t̶t̶e̶n̶ ̶c̶h̶i̶p̶)̶
2006 V70 2.4 T5 (B5244T5, LPG, Schutten chip)

BlackPearl

Ondertussen lekker alle benodigde spullen aan het verzamelen  ;D



Nieuwe naafdoppen voor de straks nieuw gepoedercoate velgen



Setje 2dehandse rubberen beige sneeuwmatten




Bijrijdersstoel en halve bestuurdersstoel  ;D daar maken we weer 1 hele mooie bestuurdersstoel van  :angel:



En een nieuw linkerknipperlicht en kekke zijknippers  8)

BlackPearl

Nou weer wat stapjes dichterbij om de 960 weer top te maken  ;)



Stoel gedemonteerd..



De viezigheid heb ik ondertussen eraf/eruit gepoetst  :angel: De stoel gaat weer fatsoenlijk heen en weer



Het schuim was gewoon vastgesmolten aan het rugframe... :eusa_sick:



Mooi houten stuur gescoord  8)



Wielen eronder uit gehaald om de velgen te laten poedercoaten  :P



Zo zijn ze alle 4...



Gelijk maar nieuwe achterdempers besteld en een nieuwe brandstoffilter. Kon in de onderhoudshistorie niet zo gauw vinden wanneer die vervangen was dus gewoon doen  :angel:

BlackPearl

Soo afgelopen week weer wat aan de 960 gedaan... :angel:

Het leder maar eens goed schoongemaakt... ::) Daarna in het vet gezet dit moet even trekken. Daarna behandel ik ze met LeatherProtect en kunnen de stoelen weer in elkaar worden gezet en worden gemonteerd.



Hoofdsteunen weer lekker fris...




Het interieur direct maar gezogen en geshamponeerd  ;D kon het direct goed drogen met dat mooie weer  8)



Achterbank ook gelijk gedaan en natuurlijk direct behandeld met LeatherProtect



De achterschokdempers en brandstoffilter zijn ook binnen..



Verder de banden van de velgen laten halen en de velgen bij de poedercoater afgegooid  ;D Kan ze over 2 weken oid weer ophalen...Oja ook 2 nieuwe AllSeason banden besteld en binnen gekregen. Op de 960 zitten 4 splinternieuwe Vredestein Sporttrac 5 banden maar ik ben dat gewissel zat dus die gaan onder de 855. Daar zitten nu de AllSeasons onder en die gaan onder de 960....u volgt het nog?  ;D

BlackPearl

#43
Weer een stap dichterbij  8) Velgen terug van de poedercoater, banden erom laten leggen, gemonteerd en nieuwe velgdoppen erop  ;D





Natuurlijk ook de verchroomde wielbouten netjes gepoetst  8)



Deze week zijn de stoelen ook klaar om gemonteerd te worden, dan ook het houten stuur erin en gelijk compleet reconditioneren  :angel:

BlackPearl

Afgelopen zaterdag de Technische dag van het Volvo480Register voor de eerste keer gehad bij Volvo dealer Arendsen in Zevenaar. Super locatie en zeer gastvrij ontvangen  :eusa_clap: Ze waren zo vriendelijk om de 855 even uit te lezen omdat ik graag de originele kilometerstand wilde weten  ::)



Ik hield rekening met 350xxxkm dus dikke prima met 370xxxkm  :P