tellerunit van Alter II ('96) in mijn Alter I ('92) probleem

Gestart door thom-b, 15-10-2014 20:04:45

Vorige topic - Volgende topic

BBS

Citaat van: BBS op 15-10-2014 20:20:23
Hoe zat dat ookal weer? Bij een alter 1 komt het snelheidssignaal uit de ABS en de daarop volgende modellen > alter 1,5 uit de bak toch?
Of was het net andersom?

;)
Volvoloos....

peteRRR

Citaat van: thom-b op 16-10-2014 21:34:54
Citaat van: peteRRR op 16-10-2014 21:27:04

Als je de auto boven de 40 km per uur rijdt dan heb je kans dat de ABS uit gaat.

Groet.

top! zal dat morgen dan maar even proberen.  :)
maar nu er dus geen foutcodes zijn wat zou dan de oorzaak kunnen zijn dat bij mijn alterI de snelheidsmeter geen signaal krijgt bij een AlterII instrumentenpaneel?

Dat weet ik niet,....foutcodes die er zitten komen terug tijdens het rijden of motor aan zetten dan vindt de controle plaats.
Tis dan even afwachten welke code,s er terug komen en dan weet je gelijk welke richting je op kan gaan.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

thom-b

Citaat van: BBS op 16-10-2014 21:41:15
Citaat van: BBS op 15-10-2014 20:20:23
Hoe zat dat ookal weer? Bij een alter 1 komt het snelheidssignaal uit de ABS en de daarop volgende modellen > alter 1,5 uit de bak toch?
Of was het net andersom?

;)
Als dit zo zou zijn, zou dit toch simpel te controleren zijn door de kijken waar bij de alter II een sensor zit en bij de alter I niet? Ik ga er niet vanuit dat een alter I het allemaal voorbedraad heeft.

haasje

een tellerunit van een alter 2 gaat niet werken in een alter 1 (snelheidspuls en abs signaal zijn anders). Het is werkend te krijgen (zoek mijn verhaal over het inbouwen van een S70R teller in mijn 850), maar of je het dat waard is...
Denk dat het makkelijker is om een alter 1 teller te zoeken.

thom-b

Citaat van: haasje op 17-10-2014 01:32:46
een tellerunit van een alter 2 gaat niet werken in een alter 1 (snelheidspuls en abs signaal zijn anders). Het is werkend te krijgen (zoek mijn verhaal over het inbouwen van een S70R teller in mijn 850), maar of je het dat waard is...
Denk dat het makkelijker is om een alter 1 teller te zoeken.

Dankje! Nee oke nu snap ik precies waarom t niet gaat werken, Ik heb nu gewoon weer de originele, maar een boordcomputer is wel super fijn, dus moet ik er maar naar opzoek ;)

Mvg thom

haasje

er zijn 3 verschillende vdo tellers (waar de bc dus in kan)

zie hier voor een lijst wat er wel en niet past: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,47485.0.html