schijven afdraaien aan auto

Gestart door gredeker, 03-07-2010 15:34:57

Vorige topic - Volgende topic

scania164

Heb je die vertraging gemeten dirk?

UserID6342

Gevoelsmatig, maar kan er ook zo een Motometer APK-kast inhangen.  Maar meestal klopt mijn gevoel daarin wel.

scania164

Ok ja inderdaad wat je zegt...
Misschien kun je tzt die proffesional parts sweden schijven  en blokken proberen?
Vorige week met 230 km/h flink in de remmen. ...perfect.  ;D

henry classic v70

De Sandstone had een tijdje last van een trillend stuur tijdens het remmen, oorzaak zou in een kromme schijf zitten.
Na inspectie van de schijven was de beste optie om deze te laten afdraaien, zou zonde zijn van de schijven om er nieuwe op te zetten (zagen er nog perfect uit zonder ingesleten rand of groeven etc.)

van Dijk in Lunteren was het dichtst bij mij in de buurt die schijven afdraait aan de auto. Makkelijk want je bent de wagen niet een dag kwijt en hoeft de schijven niet te demonteren..
Linker schijf was inderdaad iets krom, oorzaak kan uiteenlopen, een nieuw wiellager zou één van de mogelijke oorzaken kunnen zijn. Rechterschijf zat heel iets een deukje aan de binnenkant dat is nu ook weer goed.

Heb nu geen gebonk of trilling meer tijdens het remmen  :eusa_dance:

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

drdre

Ben ik vorig jaar ook geweest, midden in het bosch  ;D
Was toen ook voor mij de oplossing voor de trilling bij het remmen.

sammie

Van de zomer daar ook laten doen. Geen trillend stuur meer met remmen! Perfece oplossing.  :eusa_clap:

Iedereen wist dat het niet kon, tot er iemand kwam die dat niet wist.

henry classic v70

Inmiddels al tig km verder en ben blij dat ik het op deze manier heb gedaan!!
Geen enkele trilling meer tijdens het remmen  :eusa_dance:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4