aankoop 850

Gestart door jurrian, 22-10-2014 18:43:14

Vorige topic - Volgende topic

jurrian

Hallo,

Hoort natuurlijk in de categorie "even voorstellen". Maar kan nog geen foto plaatsen van een 850 omdat deze (nog) niet in mijn bezit is. Mocht dit gelukt zijn plaats ik eea in de juiste categorie :eusa_whistle:
Al even gekeken bij de aankooptips/no go en een mooie lijst gevonden. Vrijdag ga ik kijken naar zowel van binnen als buiten redelijk nette een 850 2.5 20v. voor 1000 euro zou ik de auto kunnen aanschaffen en kan ik hem laten keuren bij de garage waar ik al jaren kom. De vraagprijs was 1300 euro. Distributierem is vorig jaar 20000 km geleden vervangen.

Voor hetzelfde bedrag is het ook mogelijk een v70 te kopen maar ik vind de 850 mooier. Wat denken jullie, 1000 euro een redelijk bedrag en een handige prijscategorie als alles in orde lijkt? Vind het een lastige prijs categorie om zo een auto te kopen nl. Er staan genoeg volvo 850's op, vanaf 600 euro tot aan 3000 (en dan bedoel ik niet de t5) van uitgewoonde wrakken tot aan zeer nette staat. Dus vraag me af of ik beter een "prijssegment" hoger kan gaan zitten of dat voor 1000 euro een goede wagen gekocht kan worden? Met een beetje geluk natuurlijk, dat hoort bij een tweedehands koop :angel:

Groeten en alvast bedankt,

Jurrian

volvobug

Kan maar 1 ding zeggen zonder detailinfo en foto's: hou rekening met een zelfde bedrag x1 a x2 aan achterstallig onderhoud.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

twotone

Voor €1000 kan je zeker een goede basis kopen, maar daar komt zoals eerder vermeld waarschijnlijk wel achterstallig onderhoud bij, en dat kan heel snel heel duur worden. Als je meteen een auto wilt die gewoon goed is, kan je beter een prijsklasse hoger gaan zoeken. 'T is maar net wat je er voor over hebt. Betekent overigens niet dat een goedkopere 850 per definitie slecht is, met veel onderhoud, maar de kans is wel aanwezig.

Bekijk gewoon meerdere 850's, probeer er een paar uit, en gebruik vooral je gezond verstand en niet je emotie om er een te kopen ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

glenfiddich1983

Citaat van: volvobug op 22-10-2014 18:54:08
Kan maar 1 ding zeggen zonder detailinfo en foto's: hou rekening met een zelfde bedrag x1 a x2 aan achterstallig onderhoud.

Eens. Met een V70 trouwens net zo. Daarom zoveel mogelijk afdingen!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

jurrian

Bedankt voor de adviezen, ik zal vrijdag eea van de (eigen) garagekeuring laten afhangen ipv de emotie (proefronde gereden in een 850 waarvan enkel de motor nog goed was, en toch.... geweldig dat geluid..). In de tussentijd nog eens in een segment duurder gaan kijken. Aan de andere kant, onderhoud dat ik vanaf 1000 tot 2000 euro "incalculeer" is dan wel zelf uitgevoerd (en dus zeker gedaan).

NinaPaul

Ook voor rond de 6K heb ik nog 850's voorbij zien komen waar veel achterstallig onderhoud was, prijsklasse zegt dus zeker niet alles!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

StefanCJ

Inderdaad, ook de duurdere auto's hebben vaak nog onderhoud nodig, al dan niet achterstallig. Vergis je aub niet in de onderhoudskosten van een 850 of x70, deze zijn zeker niet laag.

glenfiddich1983

Auto's worden nooit voor niets weggedaan. Er is, zeldzame mazzel uitgezonderd, altijd wel wat. Echt. Beter 1000 euro uitgeven en 2000 onderhoud incalculeren (wie weet valt het mee), dan 2500 uitgeven en de gok wagen dat hij echt helemaal 100 punten is en dan alsnog 1500 aan tegenvallers incasseren.

Luc

Een 850 met een jaar APK heeft eigenlijk nooit wat waarmee je niet meer rijden kunt. Als je een exemplaar voor een paarhonderd euro vindt, met aantoonbare onderhoudshistorie, en ongeveer een jaar APK, zeker een non-turbo, gewoon doen.
Kan best wezen dat je voor de volgende APK er flinke reparatie's aan krijgt, maar dan kan je altijd nog besluiten t ding naar de sloop te brengen.
Of je lapt m weer op, en rijdt weer een jaar ermee.
T zijn hele degelijke wagens...  :eusa_clap:
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

grijzev70tdi

Ach de een rijd van apk naar apk en doet er weinig aan en hebben er nooit wat mee (zijn meestal de meest basic uitvoeringen lijkt het wel).
De ander doet er heel veel aan heeft elke maand gezeik.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

glenfiddich1983

Citaat van: grijzev70tdi op 23-10-2014 10:11:26
Ach de een rijd van apk naar apk en doet er weinig aan en hebben er nooit wat mee (zijn meestal de meest basic uitvoeringen lijkt het wel).
De ander doet er heel veel aan heeft elke maand gezeik.

Het zijn vaak ook wel die "extra's" waar je het meeste gezeik mee hebt volgens mij, of die voor het meeste gezeik zorgen.

Airco's kunnen een financiële ramp zijn, motoren met turbo worden zwaarder belast en ook andere onderdelen van de auto worden daardoor (of door de bijkomende rijstijl) zwaarder belast, elke gadget op je auto is weer iets extra's dat kapot kan gaan, noem maar op. Koop je een auto met extra's dan ben je blijkbaar ook iemand die prijs stelt op de goede werking ervan, dus extra kosten.

Niet voor niets hebben wij als kilometermaker een standaard 10-klepper gekocht zonder frutsels.