Vierkant Uitlijnen

Gestart door Jort, 22-01-2005 11:46:06

Vorige topic - Volgende topic

Jort

Beste Allemaal,

Ik laat binnenkort mijn Zwarte Monster uitlijnen, maar ik vroeg mij af of het mogelijk is om een 850 T-5R "Vierkant uit te laten lijnen"?

Ik heb al via de "zoek" functie gezocht, maar er wordt duidelijk gezegt of het nou mogelijk is of niet.

Jort.

Rad

Ik ben erg benieuwd wat vierkant uitlijnen inhoudt... ???

Rijns_t5r

8)nou ik weet wat je bedoelt en heb dit pas laten doen.
vierkant uitlijnen is dus alle vier de wielen,voor en achter uitlijnen
en ja dit is mogelijk,zelf de achterwielen stellen is mogenlijk,maarrrrrr het camber is maar heel beperkt te verstellen,of je moet een magic camber bout kopen als het buiten de toegestaande waarde zit wat ze ook nog wel eens willen doen is het bovenste gat van je veerpoot uitvijlen,dit kan alleen bij de voorwielen.
achter kunnen ze ook bepaalde waardes verstellen,maar weet niet meer uit mijn hoofd welke,dit alles doet de volvo voor een vaste prijs ik dacht plus minus 71euries ex.
gaat nu niet naar een kwikfit of een andere ........zaak,want dat werkt niet,bij mij althans.
trouwens wat heb je voor problemen,stuur trekt naar rechts???????
veel succes ;) ;D
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Keesjan

Hallo,

Ik denk dat je vierpunts uitlijning bedoelt. Lees deze site maar eens goed door. Dan kom je goed beslagen te ijs als je bij de dealer of garage komt. In ieder geval kun je dan aangeven wat je precies wilt.

http://home.wanadoo.nl/moerenho/uitlijning2.htm

groeten,
Keesjan

Reitse

Profile doet het voor dik 40 euro, en doen het ook goed (mijn 850 trok nogal maar dat is in één poging verholpen. Achter stond alles nog goed, voor was het iets minder geweldig.).
Vraag wel naar ervaren uitlijner.

Zippo

He Jorts,

Ik hoop voor jouw dat ze de voorste schokbreker bouten los kunnen krijgen...... die zitten vaak erg vast......... :-\
Nou zul je wel denken waarom moeten die dan los....... als jou camber verkeerd staat moeten de bouten los om deze weer recht te zetten.
Hierdoor krijg je vaak dat de banden scheet afslijten.(toe- en uitspoor ook trouwens)
Als ik jou was bleef ik gewoon bij de auto en kijken wat ze doen.
Je ziet dan een scherm waar ze telkens op kijken (als 't goed is) en van daaruit kijken ze of deze in de groene velden staat...
Kortom geen koffie drinken, maar meekijken.

Hier een link v.w.b de camber etc.

Ohja, jouw auto kan voor en achter uitgelijnd worden. ;)

Succes

Jort

Oke, dus het is mogelijk om een 850 vierkant uit te lijnen, das goed.

Het probleem is dat mijn auto trilt. Maar niet constant.
Zodra ik boven de 80 km/h kom en dan accelereer, dan vibreert de gehele auto. Dat is echt super irritant.

Nou zat ik te denken aan mijn aandrijf as, maar ik hoop natuurlijk dat het met mijn uitlijning te maken heeft.

Ik hoorde vandaag van onze eigen monteur dat het ook de "Kruiskoppeling" kan zijn en niet mijn aandrijf as. Of misschien aandrijf hoezen????

Zippo, enig idee?
Iemand enig idee????

Jort.

Zippo

Vriend van mij met een C70 t-5 had hetzelfde....... :-\
Alles uitgelijnd, wielen gebalanceerd-------> niets geholpen.
De lange aandrijfas vervangen (rechts) ---> opgelost!

Dus.........
Je kunt eerst een goedkopere oplossing laten uitvoeren, als dat niet helpt de duurdere.... ;)

Zippo

Jort

Hoe kun je visueel zien dat er een aandrijf as toe is aan vernieuwing?

Wanneer weet ik dat het de lange of de korte is?

Jort.

Reitse

Ik had ook een trilling in de auto, er bleek een loodje te missen aan de velg. Nieuwe banden erop, opnieuw gebalanceerd en een heel stuk minder trillingen

Rijns_t5r

8)ja reitse en zippo jullie  hebben helemaal gelijk,eerst de goedkoopste weg en dat is alle banden goed laten balanceren,dat kost een beetje tegenover al het andere(uitlijnen,nieuwe aandrijfas enz enz)veel succes ;)
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Zippo

Citaat van: JortS op 23-01-2005 11:48:18
Hoe kun je visueel zien dat er een aandrijf as toe is aan vernieuwing?

Wanneer weet ik dat het de lange of de korte is?
1. Visueel is dit erg moeilijk
2. Dat weet je niet ik noemde ook een voorbeeld v.w.b. roy.

Yackall

Citaat van: Zippo op 22-01-2005 18:11:39

Koffie drinken en meekijken.  ;D

Doe ik altijd bij dit soort klusjes en zeker als ik het niet bij de merkdealer laat doen.
T5R ook laten lijnen in de zomer. Geen probleem. Maar lijkt me stug dat niet goed uitgelijnd vibraties veroorzaakt. Zal eerder niet goed uitgebalanceerde wielen zijn (alhoewel ik de snelheid waarbij het begint een tikkie laag vindt). Met aandrijfassen heb ik(gelukkig) nog geen vervelende ervaringen gehad dus daar kan ik niet over meepraten.

Zippo

Citaat van: Yackall op 23-01-2005 19:24:06
Citaat van: Zippo op 22-01-2005 18:11:39

Koffie drinken en meekijken.  ;D

Jij hebt helemaal gelijk! ;D

Zippo

thuur

Heb m laten uitlijnen bij de dealer. 60 euri (ex. btw). Daarna nieuwe velgjes + bandjes en het autootje spoort als een trein ;D

Gr 8)