Onze Volvo 850 T5

Gestart door Volvo4Life, 24-01-2005 14:29:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Keesjan

Citeer

Ik bleef overigens lekker met die 850 T5 rijden..... Vindt een V70 170pk niet echt een vooruitgang, het oogt iets moderner, maar qua rijeigenschappen en helemaal op het gebied van motorvermogen ga je véél inleveren.
Citeer

hmm, een V70 classic lijkt mij helemaal niet zo'n verkeerde opvolger voor de 850 eigenlijk. Als je puur vermogen niet als een halszaak ziet, kun je met een 170pk V70 prima meekomen hoor. Ik heb beroepsmatig met zowel een 850 als een S/V70 gereden, ook de turbo's, en de rijeigenschappen zijn naar mijn smaak niet beter of slechter in een van beide wagens. Ik vind persoonlijk het design van de koets en het interieur wel veel mooier geworden op de X70, maar dat is nogmaals puur persoonlijk.
Al met al zou ik misschien wel de 850 helemaal laten nakijken en tiptop laten maken (waar nodig) en lekker doorrijden.
Sterkte en veel wijsheid toegewenst met je beslissing !!

Keesjan

[quote
Ik rijd afgezien van de vakanties niet veel kilometers en dat is voor een auto met een turbo funest.

Kun jij mij iets vertellen over de betrouwbaarheid betrekking hebbende op het model s/v 70?  
Citeer

Ivo, daar ga je reacties op krijgen van de turborijders onder ons...  ;)

Mijn ervaring beperkt zich vooral tot het rijden ermee hoor. Wat ik wel weet is dat de remmen redelijk vaak aan de beurt waren. Qua bezit, heb ik er pas sinds zeven maandjes zelf 1. Ik heb sinds die tijd een kleine lekkage aan de automaat laten verhelpen, nieuwe automatische transmissievloeistof, verder een nieuwe draagarm, uitlaatbeugeltje en de schijven + blokken (voor) gaan zaterdag vernieuwd worden.
Ik zag ook tijdens een controle mijnerzijds, dat ik mijn bovenste motorsteun moet vervangen. Benieuwd wat dat eigenlijk mag kosten...

Over het algemeen is de S/V70 gruwelijk betrouwbaar. Ik hoor/lees wel eens over piepende remmen (heb ik ook af en toe). Dan moet je ook letten op olie aan de onderkant van het blok. Kan duiden op op een lekkende/kapotte krukaskeerring-achter. Dat is een kostbaar grapje.
Daar hebben zowel de 850's als de 70's toch nog wel eens last van. Maar ja die van mij is op 163.000 km vervangen en dan heeft ie het toch best goed volgehouden.


M a r c

Citaat van: Volvo4Life op 24-01-2005 21:32:45
Reviseren is een optie geweest maar gezien de leeftijd van de auto en een mogelijke revisie van de automaat geen goed idee.

Reviseren??? Hallo, tis een Volvo! Die ga je bij 250K toch niet reviseren? Dan is het motortje nét los...  :D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Ko

Remmen zijn vaker aan de beurt bij een Automaat, dan bij een handbak. Dit is mijn ervaring na 8jaar Volvo rijden. Gr Ko.

Volvo4Life

Beste forumleden,

Ik heb het onderwerp opvolger T5 verplaats naar het forum algemeen onder de titel "Help! Ik heb jullie...."

Maar bedankt voor jullie reacties tot nog toe! Reacties op de t5 blijven natuurlijk van harte welkom ;)