Na 400.000 km'ers steendood?...weeral een raadsel...

Gestart door Leffe850, 11-09-2016 10:32:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Leffe850

Dag allemaal, ik ben weer druk in de weer geweest met de Volvo de laatste dagen, en de krukas poelie en ook de trillingsdemper, zoals jullie al aanhaalden, is ook vervangen.

Maar ik ben weer in panne gevallen, ik was gisteren aan het rijden toen hij er plots weer mee ophield... ik was aan het optrekken, en toen opeens mijn vermogen wegviel en de motor daarna uitsloeg.

Nadien heb ik hem nog proberen te straten maar tevergeefs. de motor slaagt helemaal niet meer aan, maar tijdens het tevergeefs proberen te starten, hoor ik een vreemd geluid aan de rechter kant van de motor (dus aan de bestuurderskant). Geen idee waarom hij niet meer aanslaagt....


V70R^2

Ookal zou je iets anders verwachten aangezien je elders bezig was, begin bij het begin.

wel vonk? brandstofdruk?

9 van de 10 keer is het iets eenvoudigs, nokkenassensor, bobine, geen brandstofdruk (relais 103) etc.

Leffe850

Ik moet wel zeggen dat ik een half uur van tevoren ben gaan tanken, omdat ik bijna helemaal onderaan mijn reserve aan het rijden was. dus kan het miss zijn dat er ergens lucht zit?
ik heb echt totaal geen idee. dit is mijn eerste volvo, en ik ben nog een groentje wat die motors betreft, haha.

Leffe850

na het tanken startte hij goed, de eerste 300meter ging het goed waarna hij gewoon uitviel... dus kan het daar iets mee te maken hebben?

classicT5

Wat voor motor? -> tpoic / diesel :)

Adriaan, bougies ed zal het dus niet zijn :)

S. Brouwer

Eerst maar even op je bonnetje kijken of je wel diesel hebt getankt?

V70R^2

oh, het gaat over een diesel ;D

Als hij echt helemaal is leeggereden moet je ontluchten.

Leffe850

ja dat was ook mijn eerste gedacht, maar het was zeker diesel die ik erin heb gedaan. ik heb getankt aan het tankstation waar ik altijd ga. en het was zeker diesel.



Leffe850

en hoe ontlucht je zo een ding? is er ergens een nippel aan, waar je de boel even moet otluchten?

UserID6342

Als je met die distributie bezig bent geweest, controleer dat eerst maar even en ook of de pompriem er nog goed omheen zit....  Is dit allemaal zo dan kun je een handbak het beste ontluchten door even aan te trekken, in zijn 2. 300 mtr voldoet vaak al.  Maar nogmaals controleer eerst of de distributie goed staat en je pompriem heel is !

Leffe850

Dan ga ik eerst kijken dat idd de pompriem nog heel is, dat is toch die riem aan de bestuurderskant he? die tweede riem zogezegd?


Marc O.

Wordt die poelie niet vastgezet met een rekbout die je na losdraaien door een nieuwe moet vervangen? Zo ja, is dat gedaan?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Leffe850

Want idd nu je het zegt dat die riem op die plaats zit, als ik hem probeer te starten hoor ik een geluid wat ik nog nooit eerder heb gehoord, dat ook van die kant vandaan komt.
Ga me er zo meteen eens mee bezig houden, en hou jullie op de hoogte