Spanning in dashboard, harde knal/tik bij hobbel of rotonde

Gestart door Fokke 01.01.005, 12-04-2013 22:36:53

Vorige topic - Volgende topic

Fokke 01.01.005

Sinds deze winter heb ik elke ochtend en middag last van een harde tik alsof er een steen op mijn voorruit gegooid wordt bij het overgaan van een hobbel of het indraaien van een rotonde of klaverblad. Dit gebeurt 1 keer, na meestal een paar km bij de eerste hobbel die op snelheid wordt genomen. Ik ben er inmiddels aan gewend, maar passagiers die ik niet heb gewaarschuwd schrikken zich rot. Alsof de auto beschoten wordt, zo hard is dat geluid.

Ik heb dit jaar niks aan de 850r veranderd, veerpootbrug zit er ook al jaren in en de winterbanden draaien ook al vijf jaar mee. Wie weet raad?
AK400-AZ250-R5-343DL-345GL-244DL-244GL-244GLE-854GLT-854GLT+854R+C70c

ERWEKA

Mogelijk zit er wrijving tussen je dashboard en de voorruit. Ik had dit ook, kraken en knallen. Zie mijn quick fix tip in de sectie interieur. Misschien heb je er wat aan. Simpele ingreep. Succes!

volvobug

Winterbanden vervangen na vijf seizoenen, zullen hun beste tijd wel gehad hebben.

Heeft overigens niets met die knal te maken, daar herken je een originele 850/x70 aan  :D
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Midicijnman

Wachten op warmer weer...
Bij mij is het ook iedere winter raak. De tip van ERWEKA werkt overigens wel, maar helemaal weg is het niet.

Edit: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,63764.0.html

razorx

Er zijn twee veel voorkomende oorzaken:
-Dasboard bouten onder de motorkap te vast aangedraaid.
-Slecht vervangen voorruit.

MartijnV70

Hier nog een lotgenoot met zo'n harde tik ergens rechts bij de voorruit bij een door de kachellucht opwarmend dashboard. Bovengenoemde quick fix heeft helaas geen verbetering gebracht. Wel leuk dat ik inmiddels precies weet op welk stuk van de route hij het laat oren. Zeg ik kommaarkommaarkommaar en hij TAK! Of is het TACK?
In dat geval zeg ik geen dank ;D
Maar het scheelt al de helft dat ik niet de enige ben. Is vast een stukje Zweeds Karakter ;)