Help! Ik heb jullie advies/expertise nodig!

Gestart door Volvo4Life, 25-01-2005 14:29:20

Vorige topic - Volgende topic

Reitse

Volgens mensen waarmee ik een anti-slipcursus gedaan heb die allemaal Volvo reden was de roffel van mijn auto het beste te horen, in de latere modellen was het minder mooi te horen...

)()()sT

Citaat van: Volvo4Life op 26-01-2005 09:54:36
@ TTT242

Ik denk ook zeer zeker dat de v70 2.5T lekkerder rijdt. Alleen ben een beetje bang dat de turbo veel onderhoud vraagt. Ik moet wel effe zeggen dat we een 2.4 op het oog hebben i.p.v een 2.5. Deze motor is nieuwer en ligt bijv. ook in de s80. Daarom vroeg ik mij ook af of hij dat lekkere geroffel heeft.

Groet :)

Bij dit nieuwe typr hoor je die lekkere roffel dus   n i e t !  :-[
Op zich hebben die motoren ook een mooi geluid, maar de ouderwetse roffel ontbreekt toch wel...

Verder kan ik je niet adviseren of van T5 naar 2.4/2.5 "verstandig"  is. Wij hebben een 2.5 20V, maar als ik er zelf een zal kopen zal ik toch wel uitkijken naar een T5 of 2.5T

Suc6 met de zoektocht!!

Yackall

Citaat van: Volvo4Life op 25-01-2005 14:29:20

Aangezien jullie erg veel verstand hebben van volvo's ;) is mijn vraag aan jullie: Is het een juiste beslissing om een v70 classic te kopen met 170pk, of hebben jullie een andere suggestie?

Ik heb nul verstand van Volvo's  ;) , maar die 55 pk ga je wel missen, denk ik. Ben ooit eens overgestapt van een auto met 2.0ltr 106pk naar 1.6ltr 100pk (10 jaar geleden; jong en onbezonnen; dacht nog:'merk je vast niks van') en heb daar 10 maanden lang spijt van gehad en toen de 1.6ltr met 100pk weggedaan. Voor een Lancia met 2.0ltr 115pk. En toen een 2.0ltr 145pk. En toen een 2.0ltr 155pk, en die heb ik nog steeds samen met een 2.3ltr 240pk. What's next?  ;D
Heb er geen enkel probleem mee om de andere auto mee te nemen, maar dat is omdat ik weet dat de T5R in de garage op me staat te wachten. Zou hem echt vreselijk missen als het niet zo zou zijn.

Na mijn 'fiasco' met de 1.6 had ik al besloten om nooit meer een auto te kopen met een kleinere cylinderinhoud dan 2.0ltr. En ik heb nu na 9 maanden turbo besloten dat, als het even kan, ik voor de rest van mijn leven Volvo's met turbo wil blijven rijden. En ook nog hoge-druk turbo's. Gelukkig vind mijn meisje ze ook erg mooi.   ;D

Dit is natuurlijk een volledig persoonlijke (=subjectieve) mening. Misschien valt het voor jouw wel mee. Zie overigens geen enkele reden waarom geen V70 te kopen. Lijkt me een fantastische auto.

mr T

Ik denk dat het een heel wijze en rationele beslissing is om een 170pk te nemen. 170pk is natuurlijk ook niet niks....Het benzineverbruik en de onderhoudskosten van een R vallen in een heel andere prijscategorie. De fun die je met een R hebt is natuurlijk ook wat waard, maar al die graaiautomaten langs de weg maken dat ook steeds minder leuk.
Suc6 met je keuze....
Gr. Marcel

BennieV70T

Ik kan je een V70T zeer zeker aanraden, ik had voor de V70T een 850 sedan 2.5 20v automaat met 170 pk en deze reed super, maar de V70 vind ik veel beter rijden en veel sneller.
Nu heb ik wel het vermoeden dat mijn V70T gechipt is maar daar ben ik nog niet helemaal zeker van.
Daar laat ik de kenners van de club een keer na kijken. ;D

Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

Volvo4Life

@ BennieV70T

Ik heb zelf nog nooit in een v70 classic gereden. Je zegt dat een v70 veel beter rijdt dan een 850. Kan jij (of iemand anders)  vertellen waar dat dan vooral uit blijkt?

M a r c

Rijd anders, niet beter of slechter.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Peth©oni

Citaat van: Volvo4Life op 27-01-2005 21:21:47
@ BennieV70T

Ik heb zelf nog nooit in een v70 classic gereden. Je zegt dat een v70 veel beter rijdt dan een 850. Kan jij (of iemand anders)  vertellen waar dat dan vooral uit blijkt?

Moet je zelf ervaren, doe eens een proefritje (vrijblijvend) bij de dealer ofzo... merk je het gelijk, of niet.....