Tectyl wel of niet

Gestart door dopie, 25-01-2013 18:02:07

Vorige topic - Volgende topic

dopie

Is op een mooie roestvrije laag saffron gespoten :).

ZC3rr0r

Citaat van: NinaPaul op 26-01-2013 16:38:27
Je moet tectyl ook niet over roest spuiten...

Idd, ik zeg ook: RoestWEREND, dat is idd iets anders als roestverwijderend ;)

NinaPaul

Citaat van: ZC3rr0r op 27-01-2013 00:06:24

Dan begrijp ik je post niet, sorry.

Je zegt dat tectyl is "ingehaald"
Dan begin je over roest omzetters.
Daarna heb je het over zinkverf.
Dan nog iets over het merk Rustbusters.

Eerst, bedoel je tectyl als merk of als product omschrijving? (zoals 7-up)

Tectyl kan niet ingehaald zijn door alle middelen die jij opnoemt, omdat ze namelijk voor totaal andere doeleinden gebruikt worden.
Ik gebruik zelf een ander merk dan tectyl en smeer het met de kwast. Jij mag best de onderkant van je auto in de zink verf zetten hoor, maar de eerste kiezel stenen die je tegenkomt zal de bodem al beschadigen en spoedig roesten. Ik denk dat je teveel door elkaar haalt.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

ZC3rr0r

Citaat van: NinaPaul op 27-01-2013 10:31:49
Citaat van: ZC3rr0r op 27-01-2013 00:06:24

Dan begrijp ik je post niet, sorry.

Je zegt dat tectyl is "ingehaald"
Dan begin je over roest omzetters.
Daarna heb je het over zinkverf.
Dan nog iets over het merk Rustbusters.

Eerst, bedoel je tectyl als merk of als product omschrijving? (zoals 7-up)

Tectyl kan niet ingehaald zijn door alle middelen die jij opnoemt, omdat ze namelijk voor totaal andere doeleinden gebruikt worden.
Ik gebruik zelf een ander merk dan tectyl en smeer het met de kwast. Jij mag best de onderkant van je auto in de zink verf zetten hoor, maar de eerste kiezel stenen die je tegenkomt zal de bodem al beschadigen en spoedig roesten. Ik denk dat je teveel door elkaar haalt.

Ik begon over tectyl als roestwerend middel, om te reageren op de vraag van de TS.

Daarna heb ik mijn ervaringen met verschillende roestomzetters en roestpreventiemiddelen besproken, ter lering ende vermaak. Leek me niet zo gek lastig te volgen, maar wellicht vergis ik me.

Verder is zinkverf geweldig roestwerend mits goed aangebracht. Wanneer je het aanbrengt op bijvoorbeeld je bodemdelen moet je het daarna echter wel afwerken met dikke bitumen (dat doen ze af fabriek ook over de zinklaag) ter bescherming tegen steenslag en ter dempibg van trillingen.

Maar goed, aangezien ik niet probeerde een lesje roest-bevechten te geven ben ik er idd niet in dergelijk detail op ingegaan.

Vulk

Ik plan om dit weekend twee wielkuipen te vervangen.
Ik twijfel nog om al dan niet tectyl te spuiten in de wielkasten.

Voor- nadelen?

Miyel

Ik heb rond de trekhaakophanging last van roest gehad (idd zinklaag beschadigd) en na de roest te hebben behandeld en een laag primer heb ik er met een kwast twee lagen bitumen undercoating op gesmeerd.
Bevalt goed t.o.v spuitbus tectyl: lekker dik te smeren, hard volledig uit ( plakt niet) en bovenal geen spuitnevel die op ongewenste plekken neerdaalt.
850 T-5R (Currently being renovated and modified)
V70N 2.4 T5 MY05 (Gezinsbak)

-D©©©L-

Nevel is heel eenvoudig (ook op verse lak geen probleem)  met terpentijn op te lossen (geen thinner of andere verdunning !)

Hier nog wat meer info:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,38480.msg771956.html#msg771956

Zie de post daaronder in dat topic  ;D

maruska

Citaat van: Vulk op 20-11-2014 18:56:35
Ik plan om dit weekend twee wielkuipen te vervangen.
Ik twijfel nog om al dan niet tectyl te spuiten in de wielkasten.

Voor- nadelen?
voordeel : bescherming waar je niet zo snel bijkomt.
nadeel : je moet het kopen ;D
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R