Hulp nodig online: Olielekkage bij nokkenas sensor

Gestart door innocenti, 10-12-2014 19:38:37

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Helaas heb ik last van olie lekkage. Na veel zoeken mogelijke locatie gevonden. Alleen even wat hulp nodig online.

Ik heb net de nokkenassensor verwijderd om de keerring te controleren. Nu bleek de onderste bout los te zitten en deze is heel vochtig. Staat dit onderste gat in verbinding met het smeersysteem en daarmee met de motorolie?

Ik heb de sensor verwijderd, maar kan niet goed zien of de keerring erg lekt. Er liggen wel wat druppels achter.

Graag advies.

innocenti

volvobug

Onderste bout zit bij mijn weten in een blind gat, dus geen verbinding met de olie in het inwendige van de motor.

Je kunt het schoteltje nog even van de nokkenas halen, zie je de keerring beter. Anders even alles schoonmaken en na een (paar) ritje(s) kijken waar de verse olie vandaan komt. Kan ook zomaar uitwaaiering van olie vanaf een andere plek zijn, alhoewel dit wel de keerring lijkt.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

spijky

Nieuwe keering erin, je bent nu toch al zover.
Schoonmaken en na een tijdje weer even controleren
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

V70R^2

Zo nat als het daaromheen is kan haast enkel van een lekke keering komen, even vervangen en vrijwel zeker lekkage opgelost, kleine moeite.

Lunadust

Laatst bij Leon ook gehad,
Sensorring eraf, keerring terug gedrukt.
Goed ontvet en geborgd met een beetje kit.
Is daarna droog gebleven tot hij er een andere keerring in gezet heeft.
Techneut, geen dichter.

innocenti

Zal m het weekend vervangen

Las in het blog van V70R^2 dat je een speciaal tooltje nodig hebt om de keerring erin te drukken. Heeft iemand in de buurt van Den Bosch een tooltje? Mag via de PB.

spijky

Ik heb hem laatst ook vervangen, gewoon met een beetje liefde erin gedrukt.
My Bricksquad:
V70R FWD 2.3 Aut.  Nautic Blue Pearl
850 2.3 T-5R AUT Cream Yellow
242 2.1DL AUT.'77 Mojava Beige

leons850

Zoals Bas al zei heb ik dit laatst ook nog gehad.
Bij mij zat er al zo veel olie dat ik de oorzaak eigenlijk niet zo snel kon vinden.
De auto moest de volgende dag ook weer rijden dus misschien iets te haastig gekeken, gelukkig hield Bas z'n hoofd cool en is het allemaal gelukt.
Volgende ochtend meteen 2 keerringen besteld en 's avonds gemonteerd. De oplossing van Bas van het vast zetten met kit hield zich prima was gewoon droog.
keerringetje monteren valt erg mee, ik heb hem netjes op z'n plek gedrukt met een goed passende dop uit een doppendoos.
Drukken tot je weerstand voelt niet tot hij helemaal tegen de nokkenas aan zit en nergens meer last van.
Hoop dat je er wat mee kunt. succes.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

innocenti

Vandaag een nieuwe keerring gemonteerd en met een PVC dop er voorzichtig ingetikt. Net 100km gereden en lekkage verholpen. Dus ik kan weer vrolijk verder hobbelen.

)()()sT

innocenti

volvobug

Ik zie nog wel een keerringprojectje op de tweede foto  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.