850 R

Gestart door rs, 23-01-2005 19:22:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JCviggen

#15
Citeer
inderdaad. het zou mijn combinatie ook wel zijn als het budget het toeliet  :o

Als de focus 4wd was misschien...maar FWD in een semi-rallyauto vind ik toch maar belachelijk. Dan beter een Impreza of EVO als je wil "spelen"
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

rs

Oh, Jc Viggen niet te snel oordelen als je nog nooit met een RS op pad bent geweest hoor. Ik heb Impreza's en EVO gehad en kan gerust zeggen dat een Focus RS op hetzelfde niveau ligt als de Jappen. Voor de Focus is speciaal Quaife differentieel ontwikkeld wat zorgdraagt voor zeer goed traktie, neemt niet weg dat je echt moet werken in de auto.... Wegligging (onderstel) is zelfs beter dan EVO.

Trouwens rallywagens hoeven niet alleen maar AWD te hebben toch?
Geheel afhankelijk van het type rally en surface.

No hard feelings alleen jouw opmerking is wat kort door de bocht ;D



Peertje

Bij Top Gear waren ze toen ook erg positief over de Focus RS!
Hé? Geen banner meer?

JCviggen

Citaat van: rs op 11-02-2005 07:50:33

No hard feelings alleen jouw opmerking is wat kort door de bocht ;D

Ik weet wel dat de Focus RS zo ongeveer de beste voorwielaandrijver is die er bestaat qua handling! petje af hoor. Maar zelfs de beste FWD is nog altijd maar FWD dus even rond een haarspeld powersliden is er niet bij...ook in omstandigheden met weinig grip zit er nog steeds een wereld van verschil tussen FWD en AWD.

Ik ben al wél passagier geweest in een focus RS :D Maar ik vond de oudere escort cosworth (ex-baas had er zo eentje met 360 pk) toch nog wat leuker rijden.

Een EVO is natuurlijk ook wel een stuk 'levendiger' dan een impreza die ook nogal een onderstuurneiging heeft. Voordeel van de niet-awd Focus is wel minder pk-verlies.
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

rs

Tja Top Gear, ik beschouw ze meer als amusement eigenlijk. Prachtige humor en dom driftwerk van JC. ( ik kan het niet beter hoor)

@JCviggen: aha je weet toch wel waar je over praat ;D
Inderdaad bij nat wegdek is het verschil schokkend tussen een awd en fwd.
Bij awd kun je inderdaad puur op power driften, fwd zal hulp nodig hebben van handrem.

Standaard Focus RS is niet boeiend inderdaad, met open uitlaat begint het beetje meer te kicken. Dankzij de superchip is het vermogen ook wat passender voor de auto, maar ook weer niet voor tijden van bijv. 0-100.
Escort Cosworth is prachtig!

Impreza GT Turbo is een beetje in een verkeerde doelgroep geraakt helaas,
ik zie dit soms ook al bij EVO's. Ja, ik raak hier altijd een gevoelige snaar bij mensen... :P