Alien850 stelt zich ook opnieuw voor

Gestart door Alien850, 10-12-2014 17:30:17

Vorige topic - Volgende topic

Alien850

Na een afwezigheid op het forum van een aantal jaar helemaal terug van weggeweest:  Wouter, 34 lentes jong, woon in Herzele, België, eigenaar van een aantal voertuigen op 2 en 4 wielen en sleutelaar (is een vorm van meditatie/ontspanning voor mij).

Nooit vreemdgegaan wat auto betreft maar ik had het wat gehad met de 850 10V toen hij me, net na de verhuis naar ons (slaat op de vriendin, niet op de Volvo ;D) eigen huis, in de steek liet in oktober 2012 en werd hij verbannen naar de opslag.  Gelukkig is mijn lieve vriendin ook verliefd op die zwarte blokkendoos en dus staat hij intussen op assteunen in mijn sleutelplaats klaar om het blok eruit te lichten en een nogal groot onderhoud uit te voeren en een check van alles wat maar kan of moet kunnen bewegen.

Staat op het programma:
- uiteraard carterventilatie, zit potdicht heb ik al ontdekt
- vacuumcircuit
- distributie met alle rollen en waterpomp + controle oliepomp
- alle keerringen van het blok (lekken zo goed als allemaal licht)
- koppeling + druklager/checken op lekkage aan de cilinders
- vervangen kabeldoorvoeren waar ze broos geworden zijn
- massakabels opnieuw aanleggen
- wat ik bij het proces maar tegenkom of handig te vervangen als het blok eruit ligt, zoals subframerubbers bvb.

Blijkbaar heeft ook iemand in het verleden de timingindicatie van de plastic cover eraf geslepen om de distributieriem makkelijker te kunnen wisselen  ??? dus dat zou ik terloops ook willen vervangen als ik toch aan de distributie bezig ben.  Gelukkig heb ik al geïnvesteerd in een blokkeertool voor de nokkenassen en krukas...  Iemand nog zo'n cover liggen van een defect blok toevallig?

Soit, tot zover :)  Foto's zijn nog wel in de archieven te vinden, moeders mooiste is het nooit geweest en dat is er door de opslag ook niet beter op geworden.  Maar er wordt aan gewerkt eens de techniek in orde is  8)

Piere

Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/