voorwiellager

Gestart door dave, 13-02-2005 16:57:01

Vorige topic - Volgende topic

dave

Beste techneuten

Heb Ik laatst de rechterdraagarm vervangen omdat de rubbers waren opgelost door een olielekkage maar heb de wagen daarna niet uitgelijnd(stom maar totaal niet aan gedacht)Na een flinke rit van 2500km hoor ik nu tussen de 80 en 120 km p/u het lager zoemen.Is dit het logische gevolg van het niet uitlijnen????? :(

Zippo

De lager "kan" meer op z'n donder krijgen maar ik denk niet dat het de veroorzaking is. Het heeft te maken met slijtage (hoge kilometerstand) of (schade).
Wat ook wel eens voorkomt als je voorrem vastzit (remklauw) kan de wiellager ook uitdrogen en als resultaat kapot gaat.... :-\

Zippo

baxie

Als banden "cuppen" krijg je ook een geluid te horen wat erg lijkt op een versleten/kapot wiellager. Dat banden "cuppen" kan komen omdat b.v. de uitlijning niet goed is. Ik denk dus dat het je banden zijn wat je hoort...

dave

Heren bedankt voor het snelle antwoord.Het karretje heeft er inmiddels al 288000 km op staan dus ouderdom zou het best kunnen zijn.Ga in ieder geval ook effe de band controleren.Is het trouwens mogelijk om de lagers van nieuw vet te voorzien als uitdroging het geval is.

Jeroentjuh

Wissel anders ff je banden van voor naar achter en luister of het geluid weg is. Kijk dan meteen ff of je ziet dat de banden gecupt zijn....

dave

Daar was ik inderdaad nog niet op gekomen.Zodra ik tijd heb ga ik dat doen. Bedankt voor de info.

christ

Even voor de leek onder ons, ik dus. Wat houdt het "cuppen" van banden in???

christ

oke, dan weet ik dat ook weer, bedankt Ludo. Ik kan me inderdaad zo voorstellen dat zo'n band dan gaat 'zingen". Nu natuurlijk de vraag: hoe kan het in godesnaam dat een band dusdanig scheef afslijt als de auto prima is uitgelijnd? Of ben ik nu heel erg lastig?