Lekkende injector?

Gestart door macfocus, 09-03-2015 23:27:21

Vorige topic - Volgende topic

macfocus

Hoi,

Ik heb (2.5 10v op LPG in een classic) last van onregelmatig stationair lopen als ie koud is, een enkele keer "slaat ie over" onder load.
Warm stationair zou wellicht iets mooier kunnen en hij verbruikt me veel te veel benzine (± een tank op 4000km, meeste langere stukken).

Ik heb ook het idee dat ie bij cruisen op constante snelheid niet altijd even "rond" loopt.

Kan het zijn dat een benzine injector mee blijft spelen?
Of is de distributie toch een tandje versprongen bij de grote beurt?

Gas verbruik is ± 1:7,5

Stel dat het de injector is, wat is een goede en betaalbare oplossing?
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

UserID6342

Als het goedkoop moet, een gebruikte injector opsnorren en die met nieuwe O-ringen erin drukken.  Maar zou zekerheidshalve eens wat meer op zoek gaan.

Het onder deellast niet echt mooi rond lopen kan ook betekenen dat je lambdasensor aan het overlijden is, geeft automatisch ook een hoger gebruik...

macfocus

Citaat van: Dirk342 op 10-03-2015 07:15:31
Als het goedkoop moet, een gebruikte injector opsnorren en die met nieuwe O-ringen erin drukken.  Maar zou zekerheidshalve eens wat meer op zoek gaan.

Het onder deellast niet echt mooi rond lopen kan ook betekenen dat je lambdasensor aan het overlijden is, geeft automatisch ook een hoger gebruik...

Bij voorkeur goedkoop, ligt een beetje aan wat injectors kosten. De bedoeling is wel om nog heeeel veel km's met de auto te gaan maken, dus een investering is niet erg.
Lambdasensor is recent vervangen gelijk met distri en alle filters+ bougies. (alle ori volvo)
I started out with nothing and got most of it left (Seasick Steve)

UserID6342

PB maar even dan, injectors zat hier liggen !

Zeker weten dat de distributie op tijd staat ?!