Schokbreker en veren vraagje

Gestart door Dennis1974, 22-11-2014 13:04:03

Vorige topic - Volgende topic

Dennis1974

Mijn Nivomats van mijn Volvo 855 2.5 10v zijn op. Het ding hangt op zijn kont en trekt de boel tijdens rijden wel omhoog maar rechts staat altijd wat lager. De voorkant staat daardoor veel en veel te hoog....kortom...het ziet er niet uit.

Nu wil ik graag de boel gaan vervangen en heb daar een aantal vragen over gezien ik door de bomen het bos niet zie.

Ik wil mijn setje eigenlijk overal gaan vervangen. Voor en achter dus. Ik was aan het kijken naar gele Koni's maar ik hoorde daar geen goede verhalen over en dat deze na 2 jaar op zijn.

Wat ik dus nu wil is een vervangen van alles door een originele set...maar..de non turbo's staan altijd in mijn optiek te hoog dus wil ik de een set schokbrekers en veren hebben van de R en/of de T5's. Dit omdat deze lager staan dan normaal.

Kan dit? Zo ja...heeft iemand artikelnummers voor mij van een complete set (voor en achter) met veren?

Bij voorbaat dank.

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

)()()sT

Een T-5 kon je ook krijgen met standaard hoo-hoog onderstel hoor ;)
Maar goed, nummers heb ik niet, ik heb iig. wel een set T-5R voorpoten voor je.
Mocht je er iets aan hebben, dan hoor ik het wel :)

V70geRwin

De sachs touring dempers zijn de originele variant.
Veren van een sport onderstel bedoel je denk ik, die verlagen 2 cm en waren standaard op de R en T-5R.

Voor de veerpoten voor wil je vast ook gelijk de lagers en rubbers meenemen.

Ludo

Citaat van: Dennis1974 op 22-11-2014 13:04:03
Ik was aan het kijken naar gele Koni's maar ik hoorde daar geen goede verhalen over en dat deze na 2 jaar op zijn.

Verhalen of feiten?.
Ben alvast benieuwd wie dit kan onderbouwen.

Ik heb een tegenover gestelde ervaring.
Gele Koni gemonteerd eind februari 2002, Koni FSD gemonteerd 4 april 2008.
Beide vorige maand vervangen omdat ik wat meer comfort wil.
Echter, beide dempers doen qua demping niks onder tegenover nieuwe.

Dat ze tegenwoordig meer roesten, kan wél een feit zijn.
Oordeel zelf:

Voor minder dan 10 euro los je dat op als je even wat moeite wil doen.

MrCain

Is makkelijk te voorkomen hoor => nieuwe schokbrekers beetje opschuren met scotch brite, goed ontvetten en deze bus er op leegspuiten:

Is exact de zelfde kleur en een stuk duurzamer ;)

Weekje laten drogen en monteren!

EDIT: maar waarom de keuze voor gele Koni´s? Je moet ze in ieder geval niet kopen voor comfort.
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

V70geRwin

Citaat van: Ludo op 22-11-2014 18:57:06
Citaat van: Dennis1974 op 22-11-2014 13:04:03
Ik was aan het kijken naar gele Koni's maar ik hoorde daar geen goede verhalen over en dat deze na 2 jaar op zijn.

Verhalen of feiten?.
Ben alvast benieuwd wie dit kan onderbouwen.

Ik heb een tegenover gestelde ervaring.
Gele Koni gemonteerd eind februari 2002, Koni FSD gemonteerd 4 april 2008.
Beide vorige maand vervangen omdat ik wat meer comfort wil.
Echter, beide dempers doen qua demping niks onder tegenover nieuwe.

Dat ze tegenwoordig meer roesten, kan wél een feit zijn.
Oordeel zelf:

http://850turbo.be/temp/Koni.jpg

Voor minder dan 10 euro los je dat op als je even wat moeite wil doen.

Nieuw hoesje en gaan met die bananen  :eusa_clap:

Comfort is relatief  ;)

Dennis1974

Citaat van: MrCain op 23-11-2014 10:29:58
EDIT: maar waarom de keuze voor gele Koni´s? Je moet ze in ieder geval niet kopen voor comfort.

Nee daarom wil ik ook gewoon origineel eronder....dus Sachs begrijp ik. Moet alleen ff weten wat ik precies nodig heb als het om hetzelfde setje gaat die onder een R zitten. Ben met )())(st bezig met een setje T-5R voorpoten dus moet alleen nog de achterkant (die momenteel ook de meeste prioriteit hebben).

Ik heb niet echt veel verstand van die dingen dus moet ff weten wat ik allemaal nodig heb. Ik heb nu iig nivomats en ik weet dat dat een demper is die heel makkelijk te vervangen is. Ik neem aan dat ik ook alleen een demper nodig heb als ik normale schokbrekers wil hebben? De "moeilijkheid" zit hem meer in de veer die vervangen moet worden toch? Dit gezien de veer die bij een nivomat zit te slap is voor normale dempers?

Volvo 855 10v;
Volvo 855 2.3 T5;
Volvo 945 Polar 2.3 LPT;
Volvo 855 10v;

V70geRwin

Citaat van: Dennis1974 op 23-11-2014 16:28:58
Citaat van: MrCain op 23-11-2014 10:29:58

Nee daarom wil ik ook gewoon origineel eronder....dus Sachs begrijp ik. Moet alleen ff weten wat ik precies nodig heb als het om hetzelfde setje gaat die onder een R zitten. Ben met )())(st bezig met een setje T-5R voorpoten dus moet alleen nog de achterkant (die momenteel ook de meeste prioriteit hebben).

Ik heb niet echt veel verstand van die dingen dus moet ff weten wat ik allemaal nodig heb. Ik heb nu iig nivomats en ik weet dat dat een demper is die heel makkelijk te vervangen is. Ik neem aan dat ik ook alleen een demper nodig heb als ik normale schokbrekers wil hebben? De "moeilijkheid" zit hem meer in de veer die vervangen moet worden toch? Dit gezien de veer die bij een nivomat zit te slap is voor normale dempers?

Klopt maar je moet ze wel tegelijk vervangen (veer en dempers)!
Op ebay.de kan je goed kijken voor Sachs supertoering.

Sbv

Ik weet niet wat je budget is, maar als je nog een tijdje met de auto wilt doen zou ik er zelf alles nieuw onder zetten dan weet je zeker dat je de komende jaren geen omkijken meer hebt naar het onderstel.
Voor Sachs dempers veren en achter gewone Sachs dempers en dan een verlagingssetje erbij en je bent klaar.
Neem voor dan wel gelijk veerpootrubber en lager mee als de boel toch uit elkaar ligt

855T5+

De front-end bestel websites:
www.auto-onderdelen24.nl
www.reservedelenstore.nl
www.onderdelenstore24.nl
www.onderdelenshop24.com
www.besteonderdelen.nl

Komen allemaal uit bij dezelfde back-end wholesaler (die ook aan particulieren verkoopt):

E & S Pkwteile GmbH
Josef-Orlopp-Straße 55
10365 Berlijn
Tel.: +31 208 903 814

Site is ook in het nederlands. De factuur is ook gewoon in het Nederlands en geschikt voor de NL BTW.

Levert: onderdelen afkomstig van fabrikanten van originele OEM onderdelen
voor minder dan de helft van de goedkoopste andere aanbieders in NL.
Sachs, Bosch, INA, etc. de reden dat ´t zo goedkoop is komt waarschijnlijk omdat de onderdelen via Polen geleverd worden: daar zijn om de een of ander reden autonderdelen veeeel goedkoper dan in de rest van de intracommunitaire ruimte. Profiteer zolang dat duurt!
As je je BTW nr. opgeeft dan hoeft je bij hen de BTW niet voor te financieren en staat er 0 euro BTW op de factuur (bedrijf levert nl. op basis van marge, dus je geeft btw bij 4b EN 5b zelf op in de aangifte OB, valt dan tegen elkaar weg). Als je geen btw nr hebt, dan betaal je wel btw, maar dan is de prijs nog steeds vaak maar 50% van de goedkoopste aanbieder in NL. Levering duurt minder dan een week (ervaring op basis van nu drie bestellingen, alleemaal uitgeleverd met originele onderdelen, deels zelfs met Volvo inslagnumemrs erop en Volvo merk weggekrast...).

Ik heb daar sachs touring schokbrekers gekocht, voorpootlagers en bijbehorende rubbers (bleken origineel Volvo en INA te zijn), complete distributie- en multiriemsets, LMM, bobine, etc, etc. alle origineel als aan Volvo fabriek geleverd.

Pas op:

Neen, je kunt niet lukraak een willekeurig merk bestellen en dan denken dat je OEM geleverd krijgt.

Je kunt kiezen uit de merken die aangeboden worden. Soms ontbreekt (tijdelijk) een merk dat je wilt.
Maar als je Bosch bestelt krijg je Bosch. Als je INA bestelt krijg je INA. Je moet dus wel weten welk merk OEM was voor het specifiek Volvo onderdeel dat je wil/zoekt.
Dat kun je achterhalen op het forum en internet: ik heb slechts willen zeggen dat ze de meeste onderdelen kunnen leveren die ook
origineel aan Volvo geleverd waren (maar er staat dan natuurlijk geen Volvo op!). Dus als je Mapco bestelt krijg je Mapco en niet OEM,
tenzij Mapco toevallig OEM leverancier was voor dat specifieke Volvo onderdeel.
Zo weet ik dat de bobine onder kap van mijn Volvo een Bosch is (staat er immers op) en dus kies je dan een geschikte Bosch.
Als je hem dan geleverd krijgt is het idd identiek aan die onder de motorkap zit.
Hetzelfde geldt voor veerpootlagers en bijbehorende rubbers: dan moet je Sachs bestellen (voor de rubbers) en INA (voor de lagers).
Maar als je een complete set van Sachs bestelt (met twee lagers en twee rubbers) zittten daar rubbers van Sachs en lagers van INA in.

Etc.
Volvo: Mutatis Mutandis