Hoe lang met een accu?

Gestart door hendrik75, 03-12-2014 18:09:13

Vorige topic - Volgende topic

Sweij

Tja, da's een goeie en ik heb er zelf ook nooit bij stil gestaan, dat de korte stukjes funest zijn voor je stroomreserves. Moet ik zeggen dat ik er nog weinig last van heb, maar de V40 van mijn vriendin gaat niet erg snel rond en daar worden over het algemeen veel korte stukjes mee gereden. Nou moet je dat eigenlijk ook niet willen... veel korte stukjes rijden met een T4...

hendrik75

Citaat van: Dirk342 op 03-12-2014 19:45:52
Dieseldynamo past niet op de benzinemotoren, op de benzineversies zijn er 2 verschillende series/types geleverd.  Eentje voor met airco en eentje zonder airco.  Die zonder airco is 80A en die met airco is 100A.

Dus met een 100ah dynamo zou je een accu van 60 ah in ca. 40 minuten van helemaal leeg kunnen volstampen...
Met starten gebruik je 10% denk ik? dus een goede accu zal na een kwartiertje draaien toch weer vol moeten zitten..?

Hoeveel laadvermogen mis je met grootlicht+radio+A/C+ruit, spiegelverwarming? Stoelverwarming heb ik nooit aan.

Groet
Hendrik

maruska

zoals de anwb meneer mij ooit vertelde : 40 km rijden is genoeg om de accu vol te laden. of dat 40 minuten is, hangt van je rijstijl af ;D

radio verbruik valt wel mee, a/c gaat al een stuk harder, net als de glasverwarmer.
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R