Uitlezen met OBDII en software

Gestart door Volvimus, 26-03-2013 10:10:08

Vorige topic - Volgende topic

Volvimus

Beste Volvoisten,

onlangs heb ik een USB-OBDII kabel gekocht daarbij de software (VOL-FCR) geinstalleerd. Met de laptop in mijn 850 gaan zitten en de boel aangesloten.
En ja hoor de auto communiceerde keurig met mijn laptop, ik kon het servicelampje resetten en een aantal dingen zoals ABS uitlezen, alles was ok.
Maar helemaal rechts in het scherm van het programma stonden een aantal gele knoppen waarvan ECC er eentje was, na het drukken op de knop kreeg ik van het programma het advies om twee polen van de stekker met een ledje door te verbinden om zo de codes uit te kunnen lezen, en dan wel geheel op eigen risico!
Waarom kan ik met de OBDII stekker mijn ECC niet uitlezen?? Is er andere software op de markt die dat wel kan?

Vriendelijke Groet,

Miquel

UserID6342

Brickdiag kan 'm wel uitlezen, maar dat komt omdat de gebruikte OBD stekker bij een 850, geen echte OBD-II is maar eigenlijk OBD-1,5.  Zie het als een geintje van Volvo....

Je kunt de hele auto ook uitlezen met de LED methode, lees het topic hiervoor maar eens door

Volvimus

Ok, dus het is niet echt een OBDII, dat verklaart een hoop! Maar waar kan ik Brick-Diag vinden? Heb net even gezocht maar kon niets vinden..... Iemand hier misschien een linkje?

Sbv

Citaat van: Volvimus op 26-03-2013 10:54:58
Ok, dus het is niet echt een OBDII, dat verklaart een hoop! Maar waar kan ik Brick-Diag vinden? Heb net even gezocht maar kon niets vinden..... Iemand hier misschien een linkje?

www.Volvo-forum.de

Het is een Beta test die voorlopig niet verder in ontwikkeling is

Volvimus

Door wat zoekwerk was ik er al achter gekomen dat het een Beta versie was. Helaas werkt het linkje niet of zijn ze inderdaad bezig de www.Volvo-forum.de te onderhouden. Niet iemand die het programmaatje op z'n computer heeft staan?

KIM

Met Brickdiag kom je ook je ECC niet in. Ook niet als je het pennetje omzet; althans bij mijn 850 (waarop het programma nb bijna gemaakt is) niet.

UserID6342

Is ook ECC unit afhankelijk Kornelis, bij de een kom je er wel in en bij de ander niet en moet je het op de LED methode doen.  Als voorbeeld, bij mij kom ik er in en bij Arjen moet ik het LEDje gebruiken.

@ Volvimus / Miquel, jammer dat je je profiel niet geheel hebt ingevuld anders had je Brickdiag al gehad.

YoYoost

Voor de mensen met een ODB module met bluetooth er is ook een goede app voor Android:

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.prowl.torque

edit: zelf geen directe ervaring mee

Ries van de Zilverschuit

Dat is inmiddels al een oude bekende hier!  ;D Zoek maar op TorquePro.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Marty__Mouse

Torque Pro werkt bij mijn auto prima (MY2000 dus ODBII)
maar werkt ie ook bij niet OBDII auto's dan?

Zo ja, zeker een aanrader want ik kan met mijn bluetooth dongeltje en Torque zo goed als alles uitlezen en resetten e.d.
When standing on the edge of a cliff, a step forward is not progress...

V70 2.4T -> 2.3T V70NT5 blok, Fasttech getuned, 3" downpipe, LPI G3, R- en XC-bumper, 18" Pegs enz, enz..

Ries van de Zilverschuit

Vanaf Motronic 4.4 werkt het, ook met de latere ME7 dus.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

edwinmeerbeek48

Mijn 850 branden alle oranje lampen . Als ik de handrem aantrek zie je dat het functioneert. Wie kan mij helpen.